Jos olet kuten useimmat kunnianhimoiset markkinoijat ja yrittäjät, niin sinua kiinnostaa varmasti miten verkkosivujesi Google Analytics -tiedot vertaantuvat muihin.

Onneksi Google Analyticsissä on ominaisuus, jolla voit verrata sivujesi tehokkuutta muihin saman toimialan ja kokoluokan yrityksiin Suomen markkinoilla.

Google Analytics Benchmarking -ominaisuuden käyttöönotto

Noudata seuraavia ohjeita, niin saat tietää oletko edellä vai jäljessä saman toimialan muita sivustoja:

  1. Kirjaudu Google Analytics:n kuten normaalisti.
  2. Valitse vasemmasta reunasta: Audience (Yleisö) -> Benchmarking
  3. Benchmarking -valikon alta paljastuu vaihtoehtoina:
    1. Channels
    2. Location
    3. Devices
  4. Riippumatta yllä olevasta valinnasta, laita kohdalleen sivun yläreunasta:
    1. Toimiala (Industry vertical)
    2. Maa/alue (Country/Region)
    3. Sivuston liikenteen kokoluokka päivässä (Size by daily sessions)

Channels -valikon alta pääset katsomaan kuinka paljon kävijöitä verkkosivuillasi on verrattuna kilpailijoihisi:

  • Hakukoneista (hakukoneoptimointi, orgaanisesti)
  • Hakusanamainoksista (Google Ads-mainonta)
  • Suoraan sivulle tulleista
  • Bannerimainoksista
  • Sähköpostimarkkinoinnista
  • Muista kävijälähteistä
Google Analytics Benchmarking
Google Analytics Benchmarking, osa kilpailijaseurantaa

Google Analytics Benchmarking:n avulla pystyt arvioimaan toimivat verkkosivusi avainluvuilla paremmin vai huonommin kuin kilpailijoilla. Tämä, jos mikä on kiinnostavaa tietoa!