Mitä on LinkedIn-mainonta

LinkedIn-mainonta on erittäin tehokasta ammattilaiskohdeyleisön tavoittamisessa tai apuvälineenä B2B-kampanjoissa. LinkedIn, kuten ehkä jo tiedätkin, on maailmanlaajuinen eri alojen ammattilaisille suunnattu sosiaalinen verkosto. Vaikka LinkedInilla ei ole yhtä paljon käyttäjiä kuin Facebookilla, LinkedInissä olevat profiilit ovat yksinomaan ammattilais- ja yritysprofiileja.

Varsinkin B2B-markkinoilla toimivan yrityksen asiakkaita on vaikeampi löytää muilta sosiaalisen median kanavilta. Lisäksi ajan myötä voi olla entistä haastavampaa erottua yrityksenä muiden LinkedIn-yritysprofiilien joukosta ilman LinkedIn Adsin avulla tehtävää mainontaa.

 

Mitä LinkedIn-mainokset ovat?

LinkedIn-mainokset ovat nimensä mukaisesti LinkedInissä tehtävää yrityksen, sen tuotteiden tai palvelujen maksullista mainontaa. Mainonnan onnistuminen kuitenkin edellyttää, että sen tavoitteet on määritelty hyvin. Lisäksi jokaisen yrityksen on analysoitava, onko LinkedIn Ads oikea väline omien tavoitteiden saavuttamiseksi.

LinkedInin hyödyntäminen maailman parhaana, ammattimaisena sosiaalisen median alustana ei ole helppoa. Hyvällä strategialla se kuitenkin kasvattaa sivustosi liikennettä, auttaa uusien asiakassuhteiden luomisessa ja parantaa myyntiä. LinkedIn-mainoksia on kolmea päätyyppiä, jotka voidaan mukauttaa yrityksen tavoitteeseen. Esittelemme ne seuraavaksi.

Minkälaisia mainoksia LinkedIn:ssä voi käyttää?

LinkedInissä on käytössä useita erilaisia mainoskampanjatyyppejä, joista alla kolme yleisintä:

  • Sponsoroitu sisältö. Nämä ovat mainoksia, jotka mainostavat sisältöä. Erityislinkkejä käyttämällä ne voidaan lähettää LinkedIniin, blogiisi, verkkosivustollesi tai mille tahansa muulle alustalle. Tavoitteena on lisätä tuotemerkkitietoisuutta, saada ihmiset puhumaan sinusta/yrityksestäsi ja saada yhteydenottoja kiinnostuneilta potentiaalisilta asiakkailta.
  • Sponsoroitu InMail. Näitä mainoksia voidaan käyttää räätälöityjen viestien lähettämiseen määritetylle yleisölle LinkedIn Messaging -palvelun avulla. Tämä palvelu on erittäin hyödyllinen erikoistuneen sisällön tarjoamiseksi, joka voi johtaa liideihin ja yrityksesi tuotteiden/palveluiden esittelyn avulla myyntikonversioihin.
  • Tekstimainokset. Jos olet perehtynyt Google Adsiin tai olet aiemmin luonut mainoksen toisessa sosiaalisessa verkostossa, tiedät jo, miten LinkedIn Ads toimii. Ne keskittyvät luomaan houkuttelevan tekstimainoksen, joka auttaa ohjaamaan kohdemarkkinoidesi jäsenet verkkosivustolle, tuotteen aloitussivulle tai muulle asiaankuuluvalle verkkosivulle, joka on suunniteltu auttamaan sinua saamaan viittauksia ja/tai tekemään tuloksia.

Miten LinkedIn -mainonta toimii?

LinkedIn-mainoksilla on ainutlaatuisia piirteitä, jotka toimivat lisäetuna yrityksellesi. LinkedIn Ads auttaa sinua tavoittamaan sekä ammattilaisia ​​että yrityksiä eri aloilta. Se on hieno tilaisuus olla yhteydessä hyvin määriteltyyn kohdeyleisöön, kuten oman alan ammattilaisiin ja potentiaalisten asiakasyritysten johtajiin. LinkedIn tarjoaa myös mahdollisuuden vaihtaa mielipiteitä lähemmin eri profiilien välillä kokoamalla palvelun kaverilistalle 'Connections' -yhteyshenkilöitä.

LinkedInissä on tuhansia erikoistuneita ryhmiä, jotka keskittyvät siihen, mikä todella kiinnostaa ihmisiä tietyllä kohdemarkkinoilla. Osana näitä yhteisöjä voit oppia alan uusimmista innovaatioista ja täten päivittää osaamistasi. LinkedIn Ads on täydellinen tapa tavoittaa asiakkaita, ottaa yhteyttä palveluntarjoajiin ja löytää yrityksellesi uusia työntekijöitä.

LinkedIn-mainosten avulla voit helposti esitellä tuotteitasi/palveluitasi selkeästi määritellyille kohdemarkkinoille. LinkedIn Ads tuottaa usein sivustovierailuja ja suoria kontakteja profiilisi kautta. LinkedInin integroidun tilasto-ohjelmiston ansiosta nämä toimet ovat helposti seurattavissa. Lisäksi, jos päätät jakaa laadukasta sisältöä yhteyksiesi kanssa, voit myös ohjata liikennettä verkkosivustoosi tai blogiisi.

Kysy mitä vain: