Google Analyticsin Kävijän kulku -osio (behavior flow) visualisoi sivuston kävijöiden liikkumista istunnon aikana: minkälaista reittiä he kulkevat sivustolla ja missä kohtaa he päättävät sieltä poistua. Kävijän kulku -raportti löytyy Google Analyticsin osiosta Käyttäytyminen. 

Kävijän kulku -raportilla on solmuja, joiden kautta liikenne kulkee. Solmut voivat kuvastaa esimerkiksi yksittäistä sivua tai sivujen kokoelmaa. Solmua klikkaamalla voit tutkia tarkemmin sen läpi kulkevaa liikennettä. Raportilta löytyvä yhteys kuvaa solmujen välistä reittiä ja sen liikennemäärää. Poistumiset kertovat sinulle kohdat, missä käyttäjät ovat poistuneet reitiltä.

Palvele kävijöitäsi oikeanlaisilla sisällöillä

Tutki, mitkä ovat sivustosi yleisimmät aloitussivut ja miten kävijät etenevät polullansa sivulta sivulle ja tapahtumasta toiseen. Eteneekö kävijä reitillänsä kaikille niille sivuille, joille haluat hänen menevän? Pohdi, voisiko tätä sisällön keinoin edesauttaa. 

Kävijän kulkua seuraamalla tunnistat, mitkä sivut kiinnostavat kävijöitäsi eniten ja minkälaista sisältöä kannattaisi jatkossakin tuottaa. Pystyt mahdollisesti myös tunnistamaan sisältöön liittyviä ongelmia. On hyvä tunnistaa, miltä sivuilta poistutaan eniten. Pohdi syitä poistumisille ja tee tarvittaessa korjausliikkeitä.

Hyödynnä Google Analyticsin tarjoama tieto kävijöittesi käyttäytymisestä sivustollasi. Tulkitse, minkälainen sisältö houkuttelee sivustosi käyttäjiä eniten ja auta heitä etenemään kohti ostopäätöstä.

Lue blogisarjan aiemmat osat:

Jos olet kiinnostunut siitä, miten digimarkkinointi voi edistää juuri sinun yrityksesi liiketoimintaa,  ota meihin yhteyttä!