Kesällä Suomessa lanseeratut Google Shopping -mainokset ovat hakumainoksia, jotka ovat verkkokaupalle loistava tapa tuoda esille tuotteitaan. Mainokset myös palvelevat kuluttajaa, joka näkee kerralla useita eri vaihtoehtoja hakemilleen tuotteille ja voi vertailla hintoja. Jokaista mainosta ei siis tarvitse klikata erikseen hinnat nähdäkseen.

Miten Google Shopping toimii?

Shopping-mainokset lisäävät verkkokaupan näkyvyyttä, sillä mainokset näkyvät Googlessa joko hakutulosten vieressä tai yläpuolella. Shopping-mainokseen saa esiin tuotteen kuvan, hinnan ja lyhyen kuvauksen. Näin kuluttajalla on perustiedot tuotteesta jo ennen kuin hän klikkaa mainosta. Mainokset näkyvät myös Googlen ostokset-osiossa.

Google Shopping -mainoksissa mainostaja maksaa klikkauksista. Google saa tiedot tuotteista mainostajan tuotesyötteestä, joka on lisätty kauppiaskeskukseen. Tuotesyötteeseen laitetaan muun muassa mainoksen otsikko, tuotekuvaus ja kuva. Samoin kuin perinteisissä Google Ads -mainoksissa, mainoshuutokauppa määrää sen, mitkä mainokset tulevat näkyviin.

Kenelle Google Shopping -mainokset sopivat?

Google Shopping on erinomainen mainostyyppi kaikille verkkokaupoille, joilla on myynnissä fyysisiä tuotteita. Palveluiden mainostamiseen se ei sen sijaan sovellu.

Mainonnan tulokset ovat yleensä keskimääräistä paremmat verrattuna tekstimainoksiin tai display-mainoksiin. Tutkimusten mukaan Shopping-mainokset tuottavat 26 prosenttia parempia konversioprosentteja ja niillä on 23 prosenttia matalampi klikkauskohtainen hinta kuin tekstimainoksilla.

Jos haluat kuulla lisää Google Shopping -mainoksista, ota meihin yhteyttä!