Google hakukoneoptimointi
Julkaistu helmikuu 18, 2021
Paranna verkkosivujesi näkyvyyttä Googlen hakutuloksissa
Mitä Google hakukoneoptimoinnissa optimoidaan?
Hakukoneoptimoinnin (Google hakukoneoptimointi) perinteinen vastaus on ”verkkosivuja.” Mutta käänsimme ajattelun verkkosivuista tuloksiin.
Jos olet kiinnostunut hakukoneoptimoinnin teknisestä puolesta, niin blogistamme löytyy useita teknistä hakukoneoptimointia koskevia kirjoituksia. Nyt katsotaan tuloksia.
Liikevaihto korreloi kävijämäärän kasvun kanssa muutaman kuukauden viiveellä toki.
Peter Ruokonen, Cariitti Oy
Sisällysluettelo
- Paranna verkkosivujesi näkyvyyttä Googlen hakutuloksissa
- Google hakukoneoptimointi tuottaa kauppoja ja yhteydenottoja
- Hakukoneoptimointi kehittää asiakaskokemusta verkossa
- Google hakukoneoptimointi on osa sisältömarkkinointia
- Hakukoneoptimointi nostaa kävijämääriä verkkosivuilla
- Tärkeimpien kilpailijoiden seuranta
- Tärkeimpien hakusanojen Google hakukoneoptimointi
- Kun haluat kasvua liiketoimintaan hakukoneoptimoinnilla, ota yhteys!
- Saattaisit olla kiinnostunut myöskin
Google hakukoneoptimointi tuottaa kauppoja ja yhteydenottoja
Lopullinen tavoite hakukoneoptimoinnilla on tuottaa myyntiä. Verkkosivuilla myynti tarkoittaa eri yrityksille erilaisia asioita. Verkkokauppiaalle myynti on tuotteen tilaus verkkosivuilta. Palveluita tuottavalle yritykselle myyntiä lähinnä oleva tavoite voi olla chat -keskustelu, tapaamisajan varaus tai yhteydenotto lomakkeen kautta (yleisnimi näille tapahtumille on konversio).
Jotta myynti verkkosivujen kautta saadaan kasvuun, on pitänyt taustalla tapahtua jo monta asiaa, joista seuraavassa lisää.
Hakukoneoptimointi kehittää asiakaskokemusta verkossa
Menestystarinat on erikoistunut verkkosivujen nopeuttamiseen. Teemme verkkosivujen nopeuttamista osana hakukoneoptimointia. Verkkosivun latausnopeudesta on tullut erittäin tärkeä yksityiskohta hakukoneoptimoinnissa ja Googlen indeksoinnin kannalta.
Yrityksille, jotka haluavat supernopeutta, eli alle 1 s:n lataavia verkkosivuja (Menestystarinoiden sivut latautuvat useimmille käyttäjille 0,5 s:ssa) olemme luoneet kokonaan oman palvelun – nopeusoptimointi.
Tutkimusten mukaan verkkosivujen yhteydenottojen määrä ja myynnin määrä laskevat, mikäli sivulatausaika ylittää 1,6 s:n. Verkkosivujen poistumisprosentti nousee 32% mikäli sivulatausaika kasvaa 1 sekunnista 3 sekuntiin. (lähde: https://www.nngroup.com/articles/website-response-times/)
Nopeasti latautuvat verkkosivut parantavat siis asiakaskokemusta ja löytymistä Googlen hakutuloksissa.
Suosittelen olemaan Menestystarinoihin yhteydessä. Heillä on positiivista pöhinää, josta tykkään!
Sami Timmer, Pantherline Oy
Google hakukoneoptimointi on osa sisältömarkkinointia
Ihmiset käyttävät Googlea löytääkseen ratkaisuja ja tietoa. Google on siis asiakkaan työkalu ostopolulla.
Loistavilta verkkosivuilta löytyy ratkaisuja ja tietoa nopeasti. Asiakkaat arvostavat verkkosivuja, joissa kerrotaan selkokielellä mitä tehdään ja mitä voi odottaa. Hakukoneoptimointi ja sisältömarkkinointi sopivat siis erinomaisesti yhteen. Verkkosivuille tulisi tuottaa hakukoneoptimointia varten sisältöjä, jotka auttava asiakasta ratkaisemaan ongelmia. Kun yritys auttaa asiakkaitaan ratkomaan heidän ongelmiaan, niin yrityksen arvo ja luotettavuus kasvavat.
Hakukoneoptimointi nostaa kävijämääriä verkkosivuilla
Oikein tehtynä Google hakukoneoptimointi tuottaa useilla tavoilla lisää kävijöitä verkkosivuille:
- Hakutuloksista löytyviä osumia klikataan enemmän (klikkausten määrä)
- Hakutuloksia klikataan todennäköisemmin (korkeampi klikkausprosentti – CTR)
- Verkkosivut esiintyvät useammin Googlen hakutuloksissa (impression)
- Verkkosivu esiintyy korkeammalla hakutuloksissa (Average Position, keskisijainti)
- Hakukoneoptimoija luo strategian inbound -linkkien kasvattamiseksi, joka osaltaan tuo lisää kävijöitä sivuille
Tärkeimpien kilpailijoiden seuranta
Fiksu hakukoneoptimoija aloittaa myös aktiivisen kilpailijaseurannan. Menestystarinat seuraa asiakkailleen sekä liiketoiminnallisia kilpailijoita, että hakutuloskilpailijoita. Liiketoiminnalliset kilpailijat asettavat tason, joka tulisi ylittää ja hakutuloskilpailijat kertovat hakukoneen indeksoinnin muutoksista.
Ei tarvinnut edes miettiä yhteistyön aloitusta. Halusin analyysin tilanteestamme, ja kun kuullimme sen minkä tiesimmekin olevan vialla, niin oli helppo aloittaa.
Mika Bäggström, S1 Networks Oy
Tärkeimpien hakusanojen Google hakukoneoptimointi
Tyypillisesti hakukoneoptimointiin valitaan muutamia, tai muutama kymmenen tärkeintä hakusanaa, joiden sijoitusta seurataan erikseen Googlessa. Muutoin seurannassa keskitytään kokonaisuuden kehittämiseen.
Yhteenveto: Hakukoneoptimointi on yhtä paljon yksittäisen hakusanan optimointia, kuin koko asiakaskokemuksen optimointia verkkosivuilla.
Kun haluat kasvua liiketoimintaan hakukoneoptimoinnilla, ota yhteys!
Jotakuinkin 10-vuotta sitten yhteistyö lähti liikkeelle. Ei ole koskaan ollut sellaista tilannetta, etteikö sähköpostiin olisi vastattu.
Anne Starck-Flink, Ravintola Hima & Sali Oy
Menestystarinat on vuonna 2006 perustettu digimarkkinoinnin asiantuntijayritys. Tehtävämme on tuoda asiakkaillemme mitattavaa liiketoimintaa ja lisäarvoa markkinoinnin avulla.
Kun haluat lisätietoja hakukoneoptimoinnista, niin ota yhteyttä Menestystarinoiden huippuasiantuntijoihin!
Saattaisit olla kiinnostunut myöskin
- Mistä hakukoneoptimoinnin hinta muodostuu?
- Lue kuinka saat lisää myyntiä verkosta.
- Kuinka tehdään verkkosivut, jotka tuovat asiakkaita.
- Mikäli sinulla on verkkokauppa, niin lue kuinka parannat konversiota.
- Mitä on WordPress hakukoneoptimointi
- Menestystarinat tekee hakukoneoptimointia palveluna asiakkailleen.
- Jos haluat opiskella ja tehdä SEO:a itse, niin Seoseon:lla on opiskeluun laaja materiaali.
- Tarkista verkkosivusi löydettävyys ja toiminta työkalumme avulla