Hakusanamainonta eli hakukonemarkkinointi (SEM = Search Engine Marketing) on hakukoneessa (esim. Google) hakutulosten muodossa näkyvää markkinointia. Hakusanamainonnan avulla tavoitat siis suoraan ne henkilöt, jotka esittävät kiinnostusta tarjoamaasi tuotetta tai palvelua kohtaan hakujensa kautta. Hakusanamainonta on kustannustehokas mainostapa, sillä maksat vain klikkauksista. Hakusanamainokset kohdistetaan henkilöihin, jotka osoittavat kiinnostusta yrityksen tarjoamaa tuotetta tai palvelua kohtaan, heidän tekemiensä avainsanahakujen perusteella.

Google Ads -hakusanamainonnan avulla olet löydettävissä silloin, kun asiakas hakee tietoa tarjoamistasi tuotteista ja/tai palveluista. Löydyt Googlesta erottuvasti ja näkyvästi hyödyntämällä hakusanamainonnassasi aina Googlen uusimpia mahdollisuuksia. Menestyäkseen yrityksesi tulee olla esillä mahdollisimman näkyvästi Googlen hakutulossivulla. Google on maailman suurin hakukone ja Suomessa sen markkinaosuus on n. 95 %. Jos yritystäsi ei löydy Googlesta, se saattaa olla piilossa suureltakin osalta asiakaskuntaa. Tuloksellinen Google Ads -hakusanamainonta vaatii asiantuntemusta ja pitkäjänteistä tekemistä, joten on tärkeä varmistaa tekemiselle tarvittavat resurssit.

Tutkimustietoa hakukoneiden käytöstä:

94 % Suomalaisista hakukoneiden käyttäjistä löytää hakukoneista etsimänsä

93 % Suomalaisista käyttää hakukoneita vähintään kerran viikossa

81 % Suomalaisista luottaa hakutuloksiin

57 % Suomalaisista erottaa hakumainoksen luonnollisista tuloksista

41 % Suomalaisista hakutulosten järjestys vaikuttaa ostopäätökseen

Tietolähde: European Commission Special Eurobarometer 447 6/2016

B2B-ostopolku on verkossa:

92 % Digitaalisista B2B liidikonvertoinneista tapahtuu puhelimitse (Lähde: Salesforce)

90 % Digitaalisista B2B –ostopäätöspoluista alkaa hakukoneista (Lähde: Forrester)

90 % B2B –prospekteista vierailee 2-7 palveluntarjoajan sivulla ennen yhteydenottoa (Lähde: Digital Commerce 360)

74 % B2B –prospekteista tekee taustatutkimuksen verkossa palveluntarjoajasta ennen yhteydenottoa (Lähde: Forrester)

70-90 % B2B –prospektin ostopäätöspolusta on valmis ennen yhteydenottoa (Lähde: Forrester)

 

Menestystarinoiden asiantuntemus

Olemme tehneet Google Ads –hakusanamainontaa sadoille suomalaisille yrityksille vuodesta 2006. Meiltä saat yrityksesi liiketoimintaa ja toimialanne erityispiirteitä huomioivaa hakusanamainontaa. Meillä on vankka kokemus siitä, mikä toimii ja mikä ei, joten tuotamme asiakkaillemme konkreettista lisäarvoa ja kilpailuetua.

Seuraamme tarkasti Googlen palvelun kehitystä ja heidän uusia tuotteitaan ja olemme osa Google Ads Certified Partner –ohjelmaa eli Googlen sertifioitu yhteistyökumppani. Palveluksessamme on useita sertifioituja Google-mainonnan ammattilaisia, joilla on kokemusta hakusanamainonnasta monella eri toimialalla.

Tarjoamme jokaisen asiakkaan tarpeisiin räätälöityä Avaimet käteen –palvelua, jonka käynnistämme optimitilanteessa jopa alle viikossa toimeksiannosta. Ensimmäiseksi teemme alkukartoituksen asiakkaan verkkoliiketoiminnasta, verkkosivusta sekä tavoitteista, joiden pohjalta luomme kampanjasuunnitelman. Käytyämme läpi suunnitelman asiakkaan kanssa seuraamme kampanjaa tarkasti ja raportoimme ja optimoimme hakusanamainontaa säännöllisesti yhteistyössä asiakkaan kanssa.

Emme tee klikkipaketteja vaan panostamme määrän sijasta tulokselliseen hakusanamainontaan, jonka tehtävä on tuottaa lisäarvoa asiakkaan liiketoimintaan, suoria ostoja tai täyttää jokin muu tavoitteesi. Tästä syystä myös hintamme ovat aina läpinäkyviä. Säännöllisten raporttien sekä dataan ja analyyseihin perustuvien kampanjoiden optimoinnin avulla varmistamme hakusanamainonnan tehokkaan ja tavoitteiden mukaisen toiminnan. Saat vähemmällä panostuksella enemmän tuloksia.

 

 

Haluatko kuulla lisää?