Menestystarinat logo
Käytettävyysoptimointi

Käytettävyysoptimointi

user-experience
user-experience

Käytettävyysoptimointi

Yksi firman markkinoinnin pullonkauloista saattaa olla siinä, että porukka ei osaa käyttää firman sivuja tarpeeksi hyvin. Tähän ollaan törmätty varsinkin isoilla sivustoilla, joille on kertynyt valtavat määrät sisältöä. Matkan varrella on ehkä unohtunut kenelle siitä sisällöstä voi olla hyötyä ja missä tilanteessa. Perusjuttuina firmoilta saattaa puuttua tavoite sivuilta ja porukka jää ihmeissään pyörimään saitille tai lähtee sieltä pois. Me sitten ratkotaan näitä asioita testaamalla erilaisia vaihtoehtoja siellä sivuilla, kunnes parhaat ratkaisut löytyy.

Ota yhteyttä arrow
Influencer-markkinointi

Empaattisuus

Olemme ylpeitä lämminhenkisestä työyhteisöstämme, joka mahdollistaa yksilöllisen kasvun. Annamme jokaisen tulla nähdyksi ja kuulluksi. Annamme suuren arvon työntekijöittemme vahvuuksille. 

Rohkeus

Turvallinen työyhteisömme rohkaisee kokeilemaan uutta ja kyseenalaistamaan totutun. Uskallamme ottaa riskejä mutta harkittuja sellaisia. Olemme valmiita tunnustamaan virheemme ja myös oppimaan niistä. 

Omanarvontunto

Tunnemme arvomme asiantuntijoina ja yrityksenä. Emme laske itsellemme asettamiamme vaatimuksia minkään tai kenenkään vuoksi.

Käytettävyysoptimointi

Verkkopalveluissa, kuten verkkokaupassa tai -sivuilla, tapahtuvia konversioita eli tavoitekäyttäytymisen toteutumista on mahdollista tehostaa huolellisen UX-suunnittelun avulla. UX on lyhenne englanninkieliselle termille user experience eli suomeksi käyttäjäkokemus. Laadukkaasti toteutetuilla verkkosivuilla koko asiakkaan kulkema polku on rakennettu juuri hänen tarpeitansa varten ja selkeäksi kulkea.

 

Menestystarinoilla on vankka kokemus verkkosivujen rakentamisesta. Teemme paljon AB-testausta tutkiaksemme kävijöiden mieltymyksiä sivuston erilaisia sisältöä kohtaan ja niiden vaikutusta tavoitekäyttäytymisen toteutumiseen.

 

Vaikka digitaalisuus tarjoaa monenlaisia mahdollisuuksia vuorovaikutukseen verkkopalvelukävijän kanssa, on tässä kohdin hyvä käyttää malttia palvelupolkua suunniteltaessa. Liian suuri määrä vuorovaikutusta tekee sivustosta rauhattoman ja kävijäkokemusta heikentävän. Kenties sinäkin olet joskus yrittänyt syventyä mielenkiintoisen artikkelin ääreen eteen ponnahtelevien ikkunoiden häiritessä lukemistasi.

 

Ymmärrämme käytettävyyden olevan yksi laadukkaasti toteutettujen verkkopalveluiden keskisimmistä ominaisuuksista. Sivuston tulee palvella kävijöitä empaattisesti eteenpäin saatellen, hänen kysymyksiinsä vastaillen ja ratkaisuja hänen ongelmiinsa tarjoten. Tätä on hyvä verkkosivujen käytettävyys.

 

Mikäli tarvitset apua verkkopalvelusi käytettävyysoptimoinnissa, käänny Menestystarinoiden puoleen ja varaa tästä 15 minuutin keskusteluaika.

Käytettävyys parantaa asiakaskokemusta.

divider divider

Käytettävyys parantaa asiakaskokemusta.

Viritetään firmasi markkinointi kuntoon.

Selvitetään, mitkä pullonkaulat kannattaa korjata ensin.

Ota yhteys