Markkinointi


Markkinoinnin strateginen suunnittelu
Kun tavoitteet ovat isommat, kuin lähimmän hedelmän poiminta puusta, niin tarvitaan suunnitelma pitkän aikavälin tavoitteiden saavuttamiseksi. Ollaan huomattu, että firman visio, arvot ja missio kun saadaan näkymään luovasti ja tarkoituksenmukaisesti markkinoinnin toteutuksissa, niin se pitkäkin aikaväli lyhenee.

Google-markkinointi
Tästä meidän koko tarina on lähtenyt liikkeelle, eli Googlesta. Nykyään voi sanoa, että: ”Jos et ole Googlessa, et ole olemassa.” Google -markkinointi on siitä erityinen markkinointikeino, että se on ainoa tapa vaikuttaa jengiin, kun ne on ostopolulla tiedonhakuvaiheessa.

SoMe-markkinointi
Kaikki muuttui, kun tuli some. Täällä pärjäävät ne, jotka osaa puhumisen lisäksi kuunnella. SoMe:ssa voi mainostaa, mikä on sekin ihan ok. Parhaat firmat osaa huomioida oman jenginsä siellä. Eikä tarvii jäädä yksin, me autetaan alusta loppuun. Jengimme on lähes SoMe-natiivi, eikä pelkää puhua siellä.

Sisältömarkkinointi
Osa kohderyhmästä haluaa kuluttaa runsaasti aikaansa oppiakseen uutta, ennen kuin he päättävät ottaa yhteyttä palveluntarjoajaan. He ovat vastuullisia päättäjiä hankinnoissaan, jotka haluavat selvittää perinpohjaisesti vaihtoehdot päätöksilleen, sekä niiden vaikutukset. Sisältömarkkinoinnissa mietitään tarkasti mitä kaikkea tietoa voidaan tuottaa ja minkälaisessa muodossa. Toiset kohderyhmän asiakasprofiilit haluavat katsoa videoita, kuunnella podcasteja ja toiset lukea oppaita verkkosivuilta.

Markkinoinnin automaatio
Jengi muuten ajattelee, että automaatio keittää aamukahvitkin toimistolla. Me sanotaan markkinoinnin automaation olevan myynnin työkalu. Moni automaatio saadaan ketterästi urille, mutta tuloksellisen toiminnan tekeminen vaatii useat aamukahvit. Aina täytyy pitää mielessä, että joku firman tiimistä pitäis ottaa automaatiohomma haltuun, kun siinä tehdään automaattisesti viestintää asiakkaille.
Jeesataan firmoja automaation tielle käyttäen Active Campaign -ohjelmaa. Ollaan muillakin tehty hommia, mutta uudet käyttöönotot tehdään sillä.

Vaikuttajamarkkinointi
Vaikuttajamarkkinointi on toimintaa, jossa vaikuttajat esittelevät seuraajilleen tuotteita, joista he mahdollisesti eivät aiemmin ole kuulleet. Idea vaikuttajamarkkinoinnissa on siinä, että firmat saa kiinni sellaisia kohderyhmiä, jota ei meinaa tavoittaa maksetulla mainonnalla. Lisäksi vaikuttajan seuraajat sitoutuvat vaikuttajan kautta yrityksen arvoihin. Vaikuttajamarkkinoinnilla rakennetaan brändiä ja ohjataan myyntiin samanaikaisesti.

Viritetään firmasi markkinointi kuntoon.
Selvitetään, mitkä pullonkaulat kannattaa korjata ensin.
Ota yhteys