Olet varmasti kuullut, että sosiaalisen median avulla tavoitat kohderyhmäsi ja kasvatat brändisi tunnettuutta. Pelkkä yrityssivun avaaminen someen ei kuitenkaan vielä takaa näkyvyyttä, sillä joudut kamppailemaan huomiosta niin toisten yritysten kuin kissavideoidenkin kanssa. Siksi asiantuntijamme auttavat sinua saamaan sosiaalisen median kanavista irti kaiken hyödyn.

Tarjoamme yrityksellesi apua Facebook-, LinkedIn- ja Instagram-markkinointiin. Kanavan valintaan vaikuttavat esimerkiksi yrityksesi tarjoamat palvelut, kohderyhmät ja tavoitteet. Autamme sekä some-tilien ylläpidossa että maksetussa some-mainonnassa, jonka kautta tuot viestisi esiin juuri oikeille kohderyhmille. Sosiaalinen media on loistava kanava tukea asiakasta hänen ostopäätöspolkunsa eri vaiheissa. 

Some-markkinoinnin edut:

– Tavoitat laajan yleisön.

– Voit kohdistaa markkinoinnin tarkasti.

– Auttaa brändin rakentamisessa.

– Voit keskustella asiakkaidesi ja potentiaalisten asiakkaidesi kanssa.

– Somen kautta voit levittää esimerkiksi yrityksesi verkkosivuille tuottamaasi sisältöä.

Tutkimustietoa sosiaalisen median käytöstä:

94 % suomalaisista sosiaalisen median käyttäjistä (alle 30v) lukee tai katsoo somessa sisältöjä

91 % suomalaisista LinkedIn-käyttäjistä käyttää LinkedIn:ä henkilökohtaiseen
ammatillisen verkoston kasvattamiseen

84 % sisältömarkkinoijista käyttää sosiaalista mediaa sisällön julkaisemiseen

78 % verkko-ostajista vaikuttaa sosiaalisen median toiminta (PwC Total Retail Survey 2016)

71% suomalaisista verkon käyttäjistä käyttää jotain sosiaalista mediaa. Facebook tavoittaa näistä 74 %.

Tietolähde: ebrand Suomi Oy; City of Oulu ID 601801

 

Facebook- ja Instagram-markkinointi

Facebookissa tavoitat nopeasti suuren määrän potentiaalisia asiakkaita, sillä noin 2,7 miljoonaa suomalaista käyttää Facebookia*.  Monipuolisten kohdennusten ansiosta voit suunnata mainokset juuri haluamallesi kohderyhmälle. Voit kohdistaa mainokset esimerkiksi iän, kiinnostuksen kohteiden ja maantieteellisen sijainnin mukaan. 

Facebook tarjoaa useita eri mainostyyppejä. Lähes kaikki Facebookin kampanjatyypit toimivat myös Instagram-alustalla. Instagram on vahvasti visuaalinen kanava, jota käyttää Suomessa noin 1,9 miljoonaa ihmistä*.  Facebookissa ja Instagramissa mainostaminen on kustannustehokasta, sillä mainokset näkyvät vain rajaamallesi kohderyhmälle. Seuraamme kampanjoiden tuloksia ja raportoimme niistä asiakkaalle säännöllisesti.

Maksettujen mainoskampanjoiden lisäksi autamme asiakkaitamme somestrategian luomisessa ja Facebook- ja Instagram-tilien ylläpidossa. 

LinkedIn-mainonta

Linkedinillä tavoitat Suomessa noin 1,2 miljoonan käyttäjän yleisön*. Yrityksen on kuitenkin vaikea saada kanavassa ilmaista näkyvyyttä, joten LinkedIn-markkinoinnissa toimivat parhaiten maksetut mainoskampanjat. LinkedInin käyttäjistä suurin osa on päättävässä asemassa olevia ja asiantuntijoita, joten kanava palvelee erityisesti B2B- ja julkista puolta. Mainokset voidaan kohdistaa esimerkiksi ammattinimikkeen, toimialan ja maantieteellisen sijainnin mukaan.

*Lähde: Hootsuite https://datareportal.com/reports/digital-2019-finland

Haluatko kuulla lisää?