Referenssit

Digimarkkinoinnilla tuloksiin - Cariitti luottaa Menestystarinoiden palveluihin

Valaisimia ja saunakalusteita valmistava Cariitti on yksi Menestystarinoiden pitkäaikaisimmista asiakkaista. Yhteistyö alkoi vuonna 2011 hakukonemainonnan ja hakukoneoptimoinnin merkeissä. Vuosien myötä palvelukokonaisuutta on pikkuhiljaa kasvatettu. Nykyään Menestystarinat hoitaa Cariitin digimarkkinointia laajasti tehden myös sisällöntuotantoa ja somemarkkinointia.

Cariitin toimitusjohtaja Peter Ruokonen kertoo, että ennen yhteistyön aloittamista he tekivät digimarkkinointia enemmän tai vähemmän kotikutoisesti. Heillä oli verkossa jonkin verran bannerinäkyvyyttä ja esimerkiksi kilpailuja. Siihen aikaan Google Ads -mainontakin oli markkinoinnissa vielä uusi juttu.

– Jonkinlaisiin tuloksiin päästiin, mutta olihan se ihan toista sen jälkeen, kun aloitimme Menestystarinoiden kanssa systemaattisen työn digimarkkinoinnin parissa, Ruokonen toteaa.

Painopiste on siirtynyt digimarkkinointiin

Markkinointitoimenpiteillä on ollut kaksi selkeää tavoitetta: myynnin kasvattaminen ja yrityksen tunnettuuden lisääminen. Molempia tavoitteita tukee laaja palvelukokonaisuus, johon sisältyvät hakukonemainonta, hakukoneoptimointi, somemarkkinointi ja sisällöntuotanto.

Ruokonen kertoo yhteistyön jatkuneen ja laajentuneen, sillä he ovat olleet saavutettuihin tuloksiin tyytyväisiä. Hän lisää, että Cariitissa seurataan tarkasti markkinointiin laitettujen panosten tuottamaa tulosta. Siksi digimarkkinoinnin kehittämisessä on edetty vähitellen.

Cariitin toimitusjohtaja Peter Ruokonen.

– Kun olemme nähneet, että tietyt asiat toimivat ja meille on esimerkiksi ehdotettu, että budjettia kasvattamalla ne toimisivat vielä paremmin, olemme olleet valmiita tekemään sen.

Markkinointi on muuttunut paljon sen lähes kymmenen vuoden aikana, jonka Cariitti on ollut Menestystarinoiden asiakas. Cariitti on pysynyt muutoksessa mukana, sillä heidänkin markkinointinsa painopiste on muuttunut. Esimerkiksi printistä ja messuista markkinointibudjettia on siirretty yhä enemmän digimarkkinoinnin puolelle.

Ruokonen toteaa, että kymmenessä vuodessa heidän potentiaalisin asiakaskuntansa on pientalojen rakentamisen vähenemisen myötä pienentynyt. Samaan aikaan heidän myyntinsä on kuitenkin kasvanut.

– Näen siinä keskeisessä roolissa sen, että ihmiset hakevat tietoa verkossa, ja me olemme tehneet näkyvyyden suhteen pitkäjänteisesti töitä Menestystarinoiden kanssa.

Raportointi on tärkeä osa palvelua

Ruokonen muistuttaa, että digimarkkinoinnilla saavutetaan parhaat tulokset, kun asiakas itsekin on aktiivinen. Hän tapaa Menestystarinoiden markkinointitiimiä säännöllisesti ympäri vuoden, ja palaverien perusteella tehdään tarvittavat toimenpiteet kampanjoihin. Tulosten säännöllinen raportointi on myös tärkeää.

– Minut on pidetty kaikin tavoin kärryillä markkinoinnissa. Käymme tuloksia läpi yhdessä lähes kuukausittain ja katsomme, mitä pitää muuttaa ja parantaa.

Ruokonen toteaa yhteistyön toimivan vuosi vuodelta yhä sujuvammin.

– Ehdottomasti suosittelen Menestystarinoiden palveluita. En toki meidän kilpailijoillemme, mutta kaikille muille!

Paluu referensseihin

Cariitti pähkinänkuoressa:

  • Yli 20 vuotta toiminut perheyritys, joka valmistaa valaisimia ja saunakalusteita.
  • Valaisimistaan tunnettu yritys toi vuonna 2018 markkinoille TAIVE-saunamalliston, joka valmistetaan kotimaisena puusepäntyönä.
  • Cariitti panostaa laatuun ja muotoiluun sekä valaistuksissaan että saunakalusteissaan.
  • Näyttelytilat sijaitsevat Espoon Suomenojalla.