Sisällöntuotanto

Ota yhteyttä


Sisällöntuotanto

Markkinointi ilman sisältöä on kuin meri ilman kaloja

”Ei kukaan lue meidän sivuja – miksi panostaisin sisältöön?”

Sisällön tärkein tehtävä on antaa merkitys yrityksen toiminnalle ja sen tarjoamille tuotteille tai palveluille. Mikä on yritykselle tärkeää? Minkä vuoksi yritys on perustettu tai tuote kehitelty? Ostopäätösprosessissa sisällöllä on keskeinen merkitys kohderyhmästä riippumatta.

B2B-markkinoinnissa on tärkeää kertoa mahdollisimman rakentavasti, kiinnostavasti ja ennen kaikkea avoimesti yrityksen taustoista ja toiminnasta. B2B -päättäjille potentiaalisen toimittajayrityksen tunteminen on tärkeää.

20% verkkosivujen käyttäjistä lukee verkossa

Nielsen Norman Groupin tutkimuksen mukaan 20% verkkosivujen vierailijoista lukee verkkosivujen tekstejä.

Oletko varma, että kerrot riittävästi toiminnastasi? Kiinnostaako tekstisi lukijaa vai kaikuuko äänesi kuuroille korville?

Silmäiltävyys on tärkeää

Nielsen Norman Groupin tutkimuksen mukaan päätös lukemisesta tehdään silmäilyn perusteella. Lukija selaa ensin otsikot, minkä jälkeen hän kiinnittää huomionsa varsinaiseen tekstiin, jos otsikko on riittävän kiinnostava.

Kuinka tekstistä tehdään silmäiltävä?

  • Käytä kuvaavia otsikoita
  • Muista lihavoida tai kursivoida tärkeitä asioita, joihin haluat kiinnitettävän huomiota
  • Kirjoita lyhyitä kappaleita
  • Pysy asiassa
  • Käytä riittävää riviväliä

Sisällön merkitys markkinoinnissa kasvaa vauhdilla

Markkinoinnissa sisällön merkitys kasvaa jatkuvasti. Ihmiset lukevat tietoa tuotteista, palveluista ja yrityksistä useammasta lähteestä kuin koskaan aiemmin. Hakukoneet tuovat hakutuloksiin yhä enemmän merkityksellistä sisältöä.

Ota meihin yhteyttä, kun tarvitset sisältöä blogeihin, verkkosivuille tai vaikka sosiaaliseen mediaan!