Oma digitoimisto yritykselle
Julkaistu huhtikuu 24, 2021
Markkinoinnin ulkoistaminen luotettavasti
Miltä tuntuisi, jos yritykselläsi olisi oma digitoimisto? Nyt se on mahdollista! Menestystarinoiden OmaDigitoimisto -palvelun avulla jokaisella yrityksellä voi olla oma digitoimisto. Markkinoinnin ulkoistaminen kasvaa vauhdilla, kun tuloksellinen markkinointi edellyttää entistä enemmän monipuolista ammattitaitoa.
Sisällysluettelo
- Markkinoinnin ulkoistaminen luotettavasti
- Miksi jokaisella yrityksellä pitäisi olla oma digitoimisto?
- Mistä idea OmaDigitoimisto -palveluun?
- Mitä sisältyy OmaDigitoimisto -palveluun?
- Mitä OmaDigitoimisto -palvelu maksaa?
- Kun liiketoiminnan kasvattaminen on ajankohtaista – ota yhteyttä!
- Lisää luettavaa digitoimistoista
Menestystarinoiden konsepti on huikea!
Mika Bäggström, S1 Networks Oy
Miksi jokaisella yrityksellä pitäisi olla oma digitoimisto?
Vuosi 2020 oli todellinen super-kasvun vuosi digimarkkinoinnille, eikä kasvu ole laantunut lainkaan vuonna 2021. Digimarkkinoinnin kasvu johtuu siitä, että digitaalinen ostaminen, sekä digitaalisessa ympäristössä vietetty aika, ovat kasvaneet.
Ulkoistetun Digitoimisto -palvelun avulla yritys saa käyttöönsä kaikki digitoimistopalvelut yhdellä sopimuksella.
Liikevaihto korreloi kävijämäärän kasvun kanssa muutaman kuukauden viiveellä toki.
Peter Ruokonen, Cariitti Oy
Digitaalinen markkinointi on erittäin laaja kokonaisuus, ja käyttäjät ovat hajaantuneet eri palvelualustoille. Jotta yritys voisi tavoittaa kaikki potentiaaliset asiakkaansa, yritys tarvitsee oman digitoimiston.
Toiminnan suunta, nopeus ja tehokkuus erottavat voittajat häviäjistä
Nykyaikaisessa, nopeasti muuttuvassa maailmassa, markkinoinnin osa-aluekohtaiset vuosisopimukset hidastavat yritysten kehittymistä. Yrityksillä pitää olla asiantuntijuutta ja mahdollisuus tehdä, testata ja laajentaa toimivia markkinointitoimenpiteitä nopeassa tahdissa.
Yritykset tarvitsevat oman markkinoinnin neuvonantajan (Marketing Advisor), joka neuvoo tilaajia markkinointiasioissa ja toteuttaa tiimin kanssa kulloinkin tärkeimmät toimenpiteet. Marketing Advisor huolehtii siitä, että suunta, nopeus ja tehokkuus vastaavat tavoitteita.
Tyypilliset ongelmat yksittäisissä markkinoinnin ostopalveluissa:
- Nopeus ja reagointiaika eivät ole samalla tasolla kuin omalla työvoimalla toteutettuna
- Palvelukumppaneiden perehdyttäminen liiketoimintaan on työlästä, eikä aina edes onnistu
- Yhdeltä toimijalta harvoin saa monipuolisesti ammattitaitoista palvelua
Tyypillisimmät ongelmat palkkaamisessa:
- Digitaalinen markkinointi on niin laaja aihepiiri, että sen kattamiseksi tarvitaan tiimi. Yksi työntekijä ei vielä riitä.
- Työvoima on kallista. Yhden markkinointiammattilaisen kulu yritykselle on alkaen 60.000 €/v. Ja sillä saa 10,5 kuukauden työpanoksen.
- Osa työajasta on pakko varata opiskelemiseen, jotta osaaminen säilyy jatkossakin.
- Muutostilanteissa paikallinen sopiminen on hankalaa.
Nämä asiat OmaDigitoimisto ratkaisee!
Kaikki on mennyt hirveän hyvin. Ihmiset ovat kivoja, miksi hyvää vaihtamaan?
Anne Starck-Flink, Ravintola Hima & Sali Oy
Mistä idea OmaDigitoimisto -palveluun?
Kuulostaako tämä tutulta työpaikkailmoituksessa:
”Etsimme yritykseemme markkinointipäällikköä. Tehtäviisi kuuluvat mm. sisällöntuotanto verkkosivuille ja esitteisiin, graafinen suunnittelu, messujen ja tapahtumien järjestelyt, SoMe-mainonta ja -sisällöt, raportointi johdolle KPI-mittareista, Google -mainonta ja hakukoneoptimointi…”
Monissa työpaikkailmoituksissa haetaan markkinointihenkilöitä niin vaativiin tehtäviin, ettei kukaan yksittäinen henkilö mitenkään pysty suoriutumaan vaatimuksista. Tämän vuoksi suunnittelimme OmaDigitoimisto -palvelun!
Haastateltuamme menestynyttä ja tunnettua markkinointijohtajaa, Ulla Koivulaa, Moi Mobiilista, hän kertoi omasta tavastaan kasata digimarkkinoinnin ammattilaisista vuokratiimin. Ullalla kokemusta ja osaamista tähän onkin, mutta useimmillä PK-yritysten päättäjistä näin ei ole, siksi rakensimme OmaDigitoimisto -tiimin.
Mitä sisältyy OmaDigitoimisto -palveluun?
OmaDigitoimisto -palvelun sisältö räätälöidään aina asiakaskohtaisesti. Tärkeintä on, että kun OmaDigitoimisto -palvelun tiimi aloittaa työnsä, yritykselle on laadittu markkinointistrategia, jota tiimi lähtee toteuttamaan Marketing Advisorin johdolla.
Toteutamme markkinointia käyttäen P-RACE -markkinoinnin mallia. Myös raportointimme perustuu samaan malliin.
Tyypillisiä OmaDigitoimisto -palveluun sisältyviä töitä:
- Analytiikka & verkkosivujen kehitys
- Graafinen suunnittelu ja editointi
- Hakukonemarkkinointi (SEO & SEM)
- Influencer-markkinointi
- Markkinoinnin automaatio (Active Campaign & Hubspot)
- Natiivimarkkinointi
- Projektijohto
- Sisällöntuotanto ja käsikirjoitukset
- SoMe-markkinointi (mainonta & postaukset)
- Sähköpostimarkkinointi ja uutiskirjeet
- Tutkimukset ja kyselyt verkkosivuilla
- Valo- ja videokuvaus SoMe –käyttöön
- WordPress –verkkosivujen ohjelmointityöt ja päivitykset sivuille
- Ja luonnollisesti Marketing Advisor, joka raportoi tilaajalle markkinoinnin tilasta ja suunnasta (KPI:t)
Kuten voi huomata, palveluun voi sisältyä digimarkkinointia hyvin monipuolisesti. Oleellisinta on, että yrityksen markkinointi vastaa tavoitteita ja strategiaa.
Jotakuinkin 10-vuotta sitten yhteistyö lähti liikkeelle. Ei ole koskaan ollut sellaista tilannetta, etteikö sähköpostiin olisi vastattu.
Anne Starck-Flink, Ravintola Hima & Sali Oy
Mitä OmaDigitoimisto -palvelu maksaa?
Mikäli yritykselläsi on markkinointistrategia, brändimanuaali ja kuvapankki olemassa, niin aloitusvaihe onnistuu yrityksesi liiketoimintaan ja strategiaan tutustumisella.
Palvelu räätälöidään yrityksesi lähtötilanteen ja tavoitteiden mukaisesti. Aloituksessa tehdään nykytila-analyysi ja toimenpidesuunnitelma, sekä vaihtoehtoiset suunnitelmat mahdollisten ulkoisten muutosten varalle.
Kuukausittainen kulu riippuu palvelun laajuudesta, jolla OmaDigitoimisto -palvelua lähdetään toteuttamaan.
Markkinointi-investointina OmaDigitoimisto -palvelu vastaa noin 1:n markkinointihenkilön palkkakuluja. Palvelun avulla yrityksesi saa joustavan kumppanin (ilman irtisanomisaikaa), joka toteuttaa kaikki tärkeimmät digitoimistopalvelut ilman työnantajakuluja.
Keskustellaanko markkinoinnin ulkoistamisesta? – ota yhteyttä!
Yhteistyö on toiminut juuri niin kuin on pitänyt. Markkinointiin on saatu automaatiota ja se vielä kehittyy koko ajan.
Miika Toivonen, Luxury Collection Automobiles
Menestystarinat on vuonna 2006 perustettu digimarkkinoinnin asiantuntijayritys. Tehtävämme on tuoda asiakkaillemme mitattavaa liiketoimintaa ja lisäarvoa markkinoinnin avulla. Toimintamme perustuu tutkittuun tietoon ja nerokkuuteen. Ota yhteys!
Lisää luettavaa digitoimistoista
- Digitoimistojen tehtävistä ja muista ”Full-Service” Digitoimistoista (UK)
- Kumppanillamme WordStreamilla mielenkiintoinen juttu oman digitoimiston perustamisesta (US)
- Ennen täyden palvelun digitoimiston palkkaamista, yrityksen verkkosivut tulee olla kunnossa.
- Tavoitteellinen digimarkkinointi tuottaa kasvua
- Tutustu tarkemmin RACE -frameworkiin (US)