Rakkaudesta markkinointiin ja tuloksiin

Menestystarinat on sähköisen markkinoinnin asiantuntijayritys

Tehtävämme on auttaa asiakkaitamme tekemään parempaa liiketoimintaa verkossa. Toimenpiteemme perustuvat tutkittuun tietoon verkon käyttämisestä sekä asiakaskohtaisesti todennettuun statistiikkaan.

400+ five star rating!
98% client retention!

Digimarkkinoinnin tekijät

Vuonna 2006 yksi nuori ja toinen nuorekas kaveri päättivät perustaa yhteisen yrityksen. Mukanaan heillä oli kirkas idea, taskut täynnä purukumia ja edessä avoin tie täynnä mahdollisuuksia. Kaverit lukivat parhaat kirjat yrityksen perustamisesta, menestymisestä ja itsensä kehittämisestä, ja olivat luonnollisesti täynnä voiton varmuutta. Eikä lainkaan syyttä!

Kaverit olivat kuulleet, että yrityksen perustamiseen voi saada lainaa. ”No, sehän on osa yrittäjyyttä” -kaverit tuumivat ja tekivät rahoituslaskelmat, liiketoimintasuunnitelmat ja lähtivät lainamarkkinoille. Kaverit saivat lainattua osakepääoman Finnveralta, joten osakepääomakin saatiin talletettua – ”Kyllä Suomi on hieno paikka yrittää” – kaverit funtsivat.

Ylös uraportaita

Nyt yrittäjiksi ja johtajiksi ylenneet kaverit olivat toimitilaa vailla. ”Sopivat” tilat löytyivät hienolta paikalta Helsingin Sörnäisistä. Vuokra oli 800 €:a kuussa ja neliöitä oli 80. Vanha varastohuone oli remontoitu toimistoksi ja sieltä löytyi jopa pieni neukkari ja minikeittiö. ”Nyt ollaan hyvässä vauhdissa!” – todettiin tuolloin yhteen ääneen.

Visio ja tavoite

Kaverit olivat liiketoimintasuunnitelmaan kirjanneet visiokseen ja tavoitteekseen: ”Seurannasta tulee kiinteä osa yritysten verkkoliiketoimintaa. Yhtiön päätavoitteena on aktiivisesti osallistua asiakkaiden markkinointivalintoihin ja ohjata päätöksentekoa pohjautuen verkkosivujen seurantaan. ”

Ja hihat heilumaan

Töiden alkaessa kaverit alkoivat miettiä: ”Tässä sitä ollaan. Ei ole vielä puhelin soinut. Mistäs löytyisi asiakas?”. Siinä kaverit tuumivat ja ajatusten hetken aikaa sinkoiltua muistivat, että posti oli kotiin kantanut hetki sitten viiden tiiliskiven kokoisen yrityshakemiston. ”Siinähän on firmoja, jotka markkinoivat. Tietävätköhän he saavatko he asiakkaita tuon hakemiston kautta? Tehdään tulosseurantapalvelu, jonka avulla he tietävät reagoivatko heidän asiakkaat mainontaan hakemistossa. ”

Kaverit laittoivat GSM:n töihin: ”Inside e:stä Ville moi. Tutustuin juuri yrityksenne markkinointiin verkossa. Meidän tehtävä on auttaa yrityksiä menestymään markkinoinnissa ja arvelin, että voisimme auttaa teitä tekemään tehokkaampaa markkinointia. Voidaanko tavata ensi viikolla?” Muutaman tapaamisen jälkeen kaverit olivat intoa täynnä. ”Kukaan ei tiedä toimiiko heidän markkinointi vai ei.”

Vähän myöhemmin

Kun puoli vuotta-vuosi oli kulunut, ja parisen kymmentä yritystä oli todennut, että kaverit olivat saaneet mitattavasti tuloksia, pitikin jo miettiä, kuinka voisimme auttaa näitä yrityksiä vielä enemmän ja ehkä samalla saada maksamakkaraa voikkurileivän päälle. ”Tuo tulosseurantahan näytti, että eniten kävijöitä yritysten sivuille tulee Googlesta. Sitähän voisi vielä parantaa.”

Kaverit ajattelivat, että heidän on turha lähteä kilpailemaan isojen kanssa, jotka puhelimitse myivät yrityksille klikkipaketteja. Tehdäänpä tämä toisin: ”Mennään firmoihin ja kerrotaan, että klikkauspaketissa myyntikate on jopa epäreilun suuri. Kannattaa hankkia erikseen klikkaukset ja palvelu, jolloin yritys säästää tuossa merkittävän summan. Yhdistetään mainonta seurantaan, niin voidaan jopa ottaa ylimääräiset hakusanat pois.” Ja kas! Kavereiden myynti lähtikin uudelle laukalle.

Menestystarinat -nimen synty

Yrityksen nimi muuttui vuonna 2009, kun yrittäjät olevat saaneet palautetta vaikeasta nimestä (Inside e Oy). Kaverukset halusivat nimen, jossa on lupausta ja lunastusta, niin syntyi Hakutulosyhtiö Menestystarinat – Tavallista fiksumpaa markkinointia. Tämä taas lyheni myöhemmin Menestystarinat Oy:ksi.

Asiakkaat maailman huipulta

Yrittäjien tiimi oli kasvanut jo yli 10 hengen kokoiseksi, kun sinnikäs markkinoinnin kehitys toi heille huikeita asiakkaita maailman huipulta. Vai miltä kuulostavat Gigantti, Ifolor, Unilever Berner, RFSU, LeasePlan, Miele ja niin edelleen?

Suuri muutos

Vuosien kuluessa he huomasivat, kuinka kilpailu heidän suosimissa markkinointialustoissa kuumeni. Uusille asiakkaille oli entistä hankalampaa tuottaa samalla tavalla tuloksia, kuin aiemmin. Asiaa pohdittiin ja ymmärrettiin miten tuloksia voisi kehittää entisestään: Uusien ja nykyisten mainostajien suurin ero oli maineessa, jota oli päästävä kehittämään. Hyvä maine takaisi paremmat tulokset mainonnastakin.

Kaunista, kiinnostavaa ja toimivaa

Yritykseen löydettiin taitavat suunnittelijat, joiden avulla asiakkaiden brändimarkkinointia alettiin kehittämään uudella tavalla. Asiakasymmärrys, empatia ja kohderyhmälähtöisyys tuotiin vieläkin keskeisemmäksi osaksi toimintaa, jota tänäkin päivänä kehitetään rakkaudesta markkinointiin ja tuloksiin.
Tehtävämme

Tehtävämme on auttaa asiakkaitamme menestymään liiketoiminnassaan digitaalisen markkinoinnin keinoin.

Visiomme

Selkeytämme markkinoinnin ymmärrettäviksi ja tuloksellisiksi suunnitelmiksi ja teoiksi.

Muutetaan visiosi mestariteokseksi

Ymmärrämme kuinka tärkeää on pysyä digitaalialan kehityksen kärjessä. Tarjotaksemme asiakkaillemme innovatiivisia ratkaisuja, jotka antavat heille kilpailuetua, teemme jatkuvaa tutkimusta uusista teknologioista, tekniikoista ja strategioista. Saat palvelun lisäksi myös kumppanin, joka sitoutuu yrityksesi kasvuun.

Empaattisuus

Olemme ylpeitä lämminhenkisestä työyhteisöstämme, joka mahdollistaa yksilöllisen kasvun. Annamme jokaisen tulla nähdyksi ja kuulluksi. Annamme suuren arvon työntekijöittemme vahvuuksille.

Omanarvontunto

Tunnemme arvomme asiantuntijoina ja yrityksenä. Emme laske itsellemme asettamiamme vaatimuksia minkään tai kenenkään vuoksi.

Rohkeus

Turvallinen työyhteisömme rohkaisee kokeilemaan uutta ja kyseenalaistamaan totutun. Uskallamme ottaa riskejä mutta harkittuja sellaisia. Olemme valmiita tunnustamaan virheemme ja myös oppimaan niistä.

Customer-centric Focus

We put our clients at the heart of everything we do, creating solutions that resonate with your audience and drive engagement.

Kilpailukykyinen hinnoittelu poikkeuksellisen arvon saavuttamiseksi

Ymmärrämme kuinka tärkeää on pysyä digitaalialan kehityksen kärjessä. Tarjotaksemme asiakkaillemme innovatiivisia ratkaisuja, jotka antavat heille kilpailuetua, teemme jatkuvaa tutkimusta uusista teknologioista, tekniikoista ja strategioista. Saat palvelun lisäksi myös kumppanin, joka sitoutuu yrityksesi kasvuun.

Tiimi

Tutustu ihmisiin, jotka tuovat luovuutta, teknologiaa ja intohimoa työhömme kehittääksemme digitaalista menestystäsi.

Hanna Mäkinen

Head of Digital Marketing, Lead Strategist

Jani Sorsa

Digital Marketing Strategist

Alberto Grande Sauci

Technical Project Lead

Ville Holm

CEO

Tytti Lindberg

Marketing Development Manager

Juho Simonen

Head of Advertising, Team Lead

Sofia Joensuu

PROJEKTIPÄÄLLIKKÖ

Kuuntelemme, katsomme tarkemmin ja uskallamme haastaa.

Tunnemme asiakkaamme ja heidän onnistumisensa.


Selvitämme syyt miksi ja kerromme sinulle miten.

Viritetään firmasi markkinointi kuntoon.

Paras aika aloittaa kanssamme oli eilen. Toiseksi paras aika on tänään.