Google Business Profile markkinointi

Kasvata kivijalkaliikkeesi näkyvyyttä

Google Business Profile näkyvyys

Google Business Profile (ent. Google My Business) sijainnit näkyvät karttahakujen lisäksi Googlen hakutuloksissa, niin että huomio kiinnittyy GBP-tiliin jopa hakutuloksia helpommin. Karttahaku on Googlen suosituimpia ominaisuuksia ja paikallisten hakujen määrä on jatkuvassa kasvussa.

Paikallista palvelua etsittäessä kuluttajan päätöksentekoaika on lyhyt ja siksi paikallisissa hauissa näkyvyys hakutulosten yläosassa on tärkeää. Harva kuluttaja selaa hakutuloksia pitkälle, mikäli oikea palvelu löytyy luotettavalla profiililla jo alkupään tuloksissa.

Mikä on Google Business Profile?

Google Business Profile on Googlen tarjoama karttapalveluihin upotettu hakupalvelu. Google Business Profilen tarkoituksena on palvella kuluttajia löytämään palvelut paikallisesti tarjoten suoraan yhteydenottokanavat sekä sijainnit. Yhä useampi kuluttaja katsoo yrityksen yhteystiedot ja aukioloajat Googlesta yrityksen verkkosivujen sijaan.

Missä ja kenelle se sopii?

Erityisesti yritykset, jotka tarjoavat palvelua paikallisesti “kivijaloissa”. Matalan kynnyksen palveluissa, kuten:

  • Kauneudenhoitoalan yritykset
  • Autohuoltokorjaamot
  • Ravintolat
  • Erilaiset myymälät yms.

Näkyvyys on erityisen tärkeää. Myös yritykset, jotka tarjoavat palvelua paikallisesti suoritettavana muualla esim. Kodin rakennus- ja pihatyöt, LVI- ja sähkötyöt ja muut vastaavat yritykset saavat GBP -näkyvyydestä etumatkan.

Miten sen saa käyttöön?

Google Business Profile -tilin luominen on ilmaista ja ensimmäinen vaihe. Käyttöönotossa tulee huomioida, että yritys tulee esiteltyä tilillä luotettavasti huomioiden kaikki yrityksen tarjoamat palvelut.

Muuta?

Parhaimman hyödyn tilistä saa olemalla tilillä aktiivinen. Aktiivisuudella on yritykselle tuplahyöty, sillä aktiivisuus palvelee sekä asiakasta, että nostaa Google Business Profile tilin sijoittumista hakutuloksissa.

Googlen ns. Local Packiin (noin 5 Googlen parhaiten arvottamaa tiliä) pääsy edellyttää tilin käyttäjältä interaktiivisuutta asiakkaiden kanssa, sekä omatoimista aktiivisuutta ja tietojen ajantasaista oikeellisuutta. Local Packiin sijoittuminen tukee myös yrityksen verkkosivujen orgaanista näkyvyyttä ja tämän kautta vaikuttaa mahdollisesti myös SEM osalta kustannuksiin positiivisesti.

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp

Viritetään firmasi markkinointi kuntoon.

Paras aika aloittaa kanssamme oli eilen. Toiseksi paras aika on tänään.

TILAA UUTISKIRJE​

Rekisteröidy uutiskirjeeseemme saadaksesi viimeisimmät päivitykset.
Älä huoli, emme koskaan lähetä sinulle roskapostia