Google SEO, eli hakukoneoptimointi tuottaa kauppoja ja yhteydenottoja
Tavoitteina Google SEO-optimoinnissa on tuottaa näkyvyyttä ja myyntiä. Verkkosivuilla myynti tarkoittaa eri yrityksille erilaisia asioita. Verkkokauppiaalle myynti on tuotteen tilaus verkkosivuilta. Palveluita tuottavalle yritykselle myyntiä lähinnä oleva tavoite voi olla chat -keskustelu, tapaamisajan varaus tai yhteydenotto lomakkeen kautta (yleisnimi näille tapahtumille on konversio).
Jotta myynti verkkosivujen kautta saadaan kasvuun, on pitänyt taustalla tapahtua jo monta asiaa, joista seuraavassa lisää.

Asiakaskokemus Google SEO:ssa
Verkkosivun latausnopeudesta on tullut tärkeä yksityiskohta SEO:ssa Googlen indeksoinnin kannalta.
Tutkimusten mukaan verkkosivujen yhteydenottojen määrä ja myynnin määrä laskevat, mikäli sivulatausaika ylittää 1,6 s:n. Verkkosivujen poistumisprosentti nousee 32% mikäli sivulatausaika kasvaa 1 sekunnista 3 sekuntiin. (lähde: https://www.nngroup.com/articles/website-response-times/)
Nopeasti latautuvat verkkosivut parantavat siis asiakaskokemusta ja löytymistä Googlen hakutuloksissa.
Teemme verkkosivujen nopeuttamista osana SEO:a.
Google SEO on osa sisältömarkkinointia
Ihmiset käyttävät Googlea löytääkseen ratkaisuja ja tietoa, sekä navigoidakseen sivujen välillä. Google on siis asiakkaan työkalu ostopolulla.
Loistavilta verkkosivuilta löytyy ratkaisuja ja tietoa nopeasti. Asiakkaat arvostavat verkkosivuja, joissa kerrotaan selkokielellä mitä yritys tekee ja mitä sen palveluilta voi odottaa. Hakukoneoptimointi ja sisältömarkkinointi sopivat siis erinomaisesti yhteen. Verkkosivuille tulisi tuottaa seo optimointia varten sisältöjä, jotka auttava asiakasta ratkaisemaan ongelmia. Kun yritys auttaa asiakkaitaan ratkomaan heidän ongelmiaan, niin yrityksen arvo ja luotettavuus kasvavat.
Hakukoneoptimointi nostaa kävijämääriä verkkosivuilla
Oikein tehtynä Google hakukoneoptimointi tuottaa useilla tavoilla lisää kävijöitä verkkosivuille:
- Hakutuloksista löytyviä osumia klikataan enemmän (klikkausten määrä)
- Hakutuloksia klikataan todennäköisemmin (korkeampi klikkausprosentti – CTR)
- Verkkosivut esiintyvät useammin Googlen hakutuloksissa (impression)
- Verkkosivu esiintyy korkeammalla hakutuloksissa (Average Position, keskisijainti)
- Hakukoneoptimoija luo strategian inbound -linkkien kasvattamiseksi, joka osaltaan tuo lisää kävijöitä sivuille

Tärkeimpien kilpailijoiden seuranta
Fiksu hakukoneoptimoija aloittaa myös aktiivisen kilpailijaseurannan havaitakseen muutoksia hakutulosmarkkinoilla. Menestystarinat seuraa asiakkailleen sekä liiketoiminnallisia kilpailijoita, että hakutuloskilpailijoita. Liiketoiminnalliset kilpailijat asettavat tason, joka tulisi ylittää ja hakutuloskilpailijat kertovat hakukoneen indeksoinnin muutoksista.
Tärkeimpien hakusanojen hakukoneoptimointi
Tyypillisesti seo optimointiin valitaan muutamia, tai muutama kymmenen tärkeintä hakusanaa, joiden sijoitusta seurataan erikseen Googlessa. Muutoin seurannassa keskitytään kokonaisuuden kehittämiseen.

Yhteenveto: Google SEO on yhtä paljon yksittäisen hakusanan optimointia, kuin koko asiakaskokemuksen optimointia verkkosivuilla.
Saavuta tavoitteesi Google SEO:n avulla
Suunnittelemme yrityksesi markkinoinnin palvelemaan tavoitteidesi toteutumista strategiasi ja toimialasi mukaisesti. Meiltä voit kysyä mitä vain Google SEO:sta ja markkinoinnista, joita olemme menestyksekkäästi suunnitelleet ja toteuttaneet usein asiakkaiden kanssa.
Harkitsetko kumppania Google SEO:n?
Varaa tästä 15 minuutin keskusteluaika, niin selvitetään kuinka voisimme olla avuksi.