Mitä olisi vaadittu Facebookin Top-5 sivuksi pääsemiseksi helmikuussa 2018

Helmikuussa 2018 5. eniten toimintoja oli Hobby Hall Facebook sivulla, eli yhteensä 67 765. Toiminnot voivat olla jakoja, tykkäyksiä, ”oli täällä”-klikkauksia, kysymyksiä, keskustelun aloituksia tai keskusteluun osallistumisia. Puhtaasti numeroiksi muutettuna olisi siis tarvittu Facebookissa yli 67 765 toimintoa (interactions).
Toimintojen määrä helmikuussa Hobby Hall:lla oli hurja, kun ottaa huomioon, että sivun faneja heillä on 91 700. Toimintojen ja fanien suhde on 74%. Läheskään kaikki toiminnot eivät millään ole voineet tulla siis sivujen faneilta.

Helmikuun eniten toimintoja kerännyt brändi oli Gigantti. Heillä toimintoja oli 235 200. Faneja Gigantilla on 425 000. Toimintojen ja tykkäysten suhde on 55%. Toiseksi eniten toimintoja oli Intersportilla 216 700, tykkääjien määrä Intersportilla on 186 300, toimintojen ja fanien suhde on 116%.

Hobby Hall ja Intersport ovat tehneet jotain mikä on saanut ihmiset liikkeelle. Mutta mitä?

Hobby Hall on onnistunut saavuttamaan lähes koko helmikuun interaktionsa yhdellä postauksella. Postaus on osunut suoraan ihmisten tietoisuuteen olympiakullasta. Hobby Hall lanseerasi ja arpoi Facebookissa Iivo Niskasen kultahiihdon jälkeen kultaisen sauvasekoittimen!

Intersport:n onnistui interaktioiden kasvattamisessa useammilla postauksilla. Suosituimmaksi nousi postaus, jossa kysyttiin käyttäjien mielipidettä. Alla postausten kuvakaappaukset:

Mitä näistä siis pitäisi oppia?

Mikäli tavoitteena on päästä Top 5-listalle, pitää olla ajankohtainen, mieleenpainuva ja osallistava.

Helmikuun postausten vaikutus fanien määrään

Hobby Hallilla oli tammikuun lopussa faneja n. 88 500 ja helmikuun lopussa n. 91 500. Fanien määrä kasvoi n. 3000:lla eli 3,4%:lla.

Intersportilla oli tammikuun lopussa faneja n. 176 000 ja helmikuun lopussa n. 183 000. Fanien määrä kasvoi n. 7000:lla eli 4%:lla.

Kysy Menestystarinoilta lisää SoMe-ratkaisuista, jos haluat kasvattaa fanimäärääsi!

https://www.socialbakers.com/resources/reports/finland/2018/february/Tilastot haettu SocialBakers:n verkkosivuilta.

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp

Viritetään firmasi markkinointi kuntoon.

Paras aika aloittaa kanssamme oli eilen. Toiseksi paras aika on tänään.

TILAA UUTISKIRJE​

Rekisteröidy uutiskirjeeseemme saadaksesi viimeisimmät päivitykset.
Älä huoli, emme koskaan lähetä sinulle roskapostia