Markkinoinnin ulkoistaminen luotettavasti

Miltä tuntuisi, jos yritykselläsi olisi oma digitoimisto? Nyt se on mahdollista. Menestystarinoiden OmaDigitoimisto -palvelun avulla jokaisella yrityksellä voi olla oma digitoimisto. Markkinoinnin ulkoistaminen kasvaa vauhdilla, kun tuloksellinen markkinointi edellyttää entistä enemmän monipuolista ammattitaitoa.

Miksi jokaisella yrityksellä pitäisi olla oma digitoimisto?

Vuosi 2020 oli todellinen kasvun vuosi digimarkkinoinnille, eikä kasvu ole laantunut lainkaan vuonna 2021. Digimarkkinoinnin kasvu johtuu siitä, että digitaalinen ostaminen, sekä digitaalisessa ympäristössä vietetty aika, ovat kasvaneet.

Tarve digitoimisto -työlle kasvaa
Verkkomyynti kasvaa vauhdilla

Ulkoistetun Digitoimisto -palvelun avulla yritys saa käyttöönsä kaikki digitoimistopalvelut yhdellä sopimuksella. Digitaalinen markkinointi on erittäin laaja kokonaisuus, ja käyttäjät ovat hajaantuneet eri palvelualustoille. Jotta yritys voisi tavoittaa kaikki potentiaaliset asiakkaansa, yritys tarvitsee oman digitoimiston laaja-alaista markkinointia.

Toiminnan suunta, nopeus ja tehokkuus erottavat voittajat häviäjistä

Nykyaikaisessa, nopeasti muuttuvassa maailmassa, markkinoinnin osa-aluekohtaiset vuosisopimukset hidastavat yritysten kehittymistä. Yrityksillä pitää olla asiantuntijuutta ja mahdollisuus tehdä, testata ja laajentaa toimivia markkinointitoimenpiteitä nopeassa tahdissa.

Yritykset tarvitsevat OmaDigitoimisto-palveluun sisältyvän markkinointipäällikön, joka neuvoo tilaajia markkinointiasioissa ja toteuttaa tiimin kanssa kulloinkin tärkeimmät toimenpiteet. Markkinointipäällikkö huolehtii siitä, että suunta, nopeus ja tehokkuus vastaavat tavoitteita ja yrityksen strategia toteutuu markkinoinnissa.

Tyypilliset ongelmat yksittäisissä markkinoinnin ostopalveluissa:

  • Nopeus ja reagointiaika eivät ole samalla tasolla kuin omalla työvoimalla toteutettuna
  • Palvelukumppaneiden perehdyttäminen liiketoimintaan on työlästä, eikä aina edes onnistu
  • Yhdeltä toimijalta harvoin saa monipuolisesti ammattitaitoista palvelua

Tyypillisimmät haasteet palkkaamisessa:

  • Digitaalinen markkinointi on niin laaja aihepiiri, että sen kattamiseksi tarvitaan tiimi. Yksi työntekijä ei vielä riitä.
  • Työvoima on kallista. Yhden markkinointiammattilaisen kulu yritykselle on alkaen 60.000 €/v. Ja sillä saa 10,5 kuukauden työpanoksen.
  • Osa työajasta on pakko varata opiskelemiseen, jotta osaaminen säilyy jatkossakin.
  • Muutostilanteissa paikallinen sopiminen on hankalaa.

Ylläolevia asioita OmaDigitoimisto ratkaisee.

Mistä tuli idea OmaDigitoimisto -palveluun?

Kuulostaako tämä tutulta työpaikkailmoituksessa:

”Etsimme yritykseemme markkinointipäällikköä. Tehtäviisi kuuluvat mm. sisällöntuotanto verkkosivuille ja esitteisiin, graafinen suunnittelu, messujen ja tapahtumien järjestelyt, SoMe-mainonta ja -sisällöt, raportointi johdolle KPI-mittareista, Google -mainonta ja hakukoneoptimointi…”

Monissa työpaikkailmoituksissa haetaan markkinointihenkilöitä niin vaativiin tehtäviin, ettei kukaan yksittäinen henkilö mitenkään pysty suoriutumaan vaatimuksista. Tämän vuoksi suunnittelimme OmaDigitoimisto -palvelun.

Haastateltuamme menestynyttä ja tunnettua markkinointijohtajaa, Ulla Koivulaa, Moi Mobiilista, hän kertoi omasta tavastaan kasata digimarkkinoinnin ammattilaisista vuokratiimin. Ullalla kokemusta ja osaamista tähän onkin, mutta useimmillä PK-yritysten päättäjistä näin ei ole, siksi rakensimme OmaDigitoimisto -tiimin.

Mitä sisältyy OmaDigitoimisto -palveluun?

OmaDigitoimisto -palvelun sisältö räätälöidään aina asiakaskohtaisesti. Tärkeintä on, että kun OmaDigitoimisto -palvelun tiimi aloittaa työnsä, yritykselle on laadittu markkinointistrategia, jota tiimi lähtee toteuttamaan ulkoistetun markkinointipäällikön johdolla.

Tyypillisiä OmaDigitoimisto -palveluun sisältyviä töitä:

  • Analytiikka & verkkosivujen kehitys
  • Graafinen suunnittelu ja editointi
  • Hakukonemarkkinointi (SEO & SEM)
  • Influencer-markkinointi
  • Markkinoinnin automaatio (ActiveCampaign & Hubspot)
  • Natiivimarkkinointi
  • Projektijohto
  • Sisällöntuotanto ja käsikirjoitukset
  • SoMe-markkinointi (mainonta & postaukset)
  • Sähköpostimarkkinointi ja uutiskirjeet
  • Tutkimukset ja kyselyt verkkosivuilla
  • Valo- ja videokuvaus SoMe –käyttöön
  • WordPress –verkkosivujen ohjelmointityöt ja päivitykset sivuille
  • Ja markkinointipäällikön, joka raportoi tilaajalle markkinoinnin tilasta ja suunnasta (KPI:t)

Kuten voi huomata, palveluun voi sisältyä digimarkkinointia hyvin monipuolisesti. Oleellisinta on, että yrityksen markkinointi vastaa tavoitteita ja strategiaa.

Mitä OmaDigitoimisto -palvelu maksaa?

Palvelu räätälöidään yrityksen lähtötilanteen, tavoitteiden ja käytössä olevan budjetin mukaisesti. 

Kuukausittainen investointi riippuu palvelun laajuudesta, jolla OmaDigitoimisto -palvelua lähdetään toteuttamaan.

Kysy mitä vain