Menestystarinat logo
Markkinoinnin automaatio

Markkinoinnin automaatio

Markkinoinnin automaatio

Markkinoinnin automaation keskeisenä ajatuksena on tarjota oikeanlaista sisältöä oikeanlaisille asiakkaille juuri oikealla hetkellä. Rutiinien automatisoinnin avulla vältytään myös suurelta määrältä käsin tehtävää työtä, ja oikein rakennettuna tämä voi nostaa yrityksen myynnin ennennäkemättömälle tasolle.

Markkinoinnin automaatiolla voidaan tuottaa henkilötason tunnistustietoa verkkosivujen kävijöistä ja automatisoida pisteytyksen perusteella yrityksen markkinointi- ja myyntitoimenpiteitä. Markkinoinnin automaation tavallisimpia tavoitteita ovat myynnin kasvattaminen, liidien hankkiminen ja resurssien säästäminen, ja sen teho perustuu potentiaalisten ostajien tunnistamiseen verkkosivun liikenteestä.

Contact us arrow

Empaattisuus

descriptionOlemme ylpeitä lämminhenkisestä työyhteisöstämme, joka mahdollistaa yksilöllisen kasvun. Annamme jokaisen tulla nähdyksi ja kuulluksi. Annamme suuren arvon työntekijöittemme vahvuuksille. 

Rohkeus

Turvallinen työyhteisömme rohkaisee kokeilemaan uutta ja kyseenalaistamaan totutun. Uskallamme ottaa riskejä mutta harkittuja sellaisia. Olemme valmiita tunnustamaan virheemme ja myös oppimaan niistä. 

Omanarvontunto

Tunnemme arvomme asiantuntijoina ja yrityksenä. Emme laske itsellemme asettamiamme vaatimuksia minkään tai kenenkään vuoksi.

Markkinoinnin automaatio

Markkinoinnin automaation keskeisenä ajatuksena on tarjota oikeanlaista sisältöä oikeanlaisille asiakkaille juuri oikealla hetkellä. Rutiinien automatisoinnin avulla vältytään myös suurelta määrältä käsin tehtävää työtä, ja oikein rakennettuna tämä voi nostaa yrityksen myynnin ennennäkemättömälle tasolle.

Markkinoinnin automaatiolla voidaan tuottaa henkilötason tunnistustietoa verkkosivujen kävijöistä ja automatisoida pisteytyksen perusteella yrityksen markkinointi- ja myyntitoimenpiteitä. Markkinoinnin automaation tavallisimpia tavoitteita ovat myynnin kasvattaminen, liidien hankkiminen ja resurssien säästäminen, ja sen teho perustuu potentiaalisten ostajien tunnistamiseen verkkosivun liikenteestä.

Tunnistetut kävijät voidaan kohdata personoidusti

Yksinkertaisimmillaan markkinoinnin automaation käynnistämiseen riittää, että verkkosivuille asennetaan maalipisteet, joiden avulla verkkosivuilla käyvät voidaan tunnistaa. Tunnistuksen jälkeen voiden kävijöiden verkkosivukäyttäytymistä alkaa seuraamaan, jotta saataisiin tietoa heidän kiinnostuksen kohteistaan ja tarpeistaan. Esimerkiksi kävijät, jotka viettävät paljon aikaa sisältösi parissa tai lataavat tarjoamaasi sisältöä, ovat suurella todennäköisellä kiinnostuneita tarjoamistasi tuotteista ja palveluista – ja ovat sinulle näin ollen kullan arvoisia.

Kävijän saavuttaessa tietyn pistetason voidaan häntä puhutella personoidusti esimerkiksi verkkosivustolla tai sähköpostiviestein. Tarkoituksena on siis auttaa ja tukea asiakasta hänen ostopolullaan automatisoiduin viestein ilman, että hänelle alettaisiin jo alkumetreillä kirjoittamaan henkilökohtaisia viestejä. Markkinoinnin automaatio mahdollistaa paremman asiakaskokemuksen, mutta kuitenkin yrityksen resursseja säästäen.

Tehokkuutta markkinoinnin automaatiolla

Markkinoinnin automaation tehokkuus perustuu oikea-aikaiseen ja personoituun viestintään sekä aikaa vievien työtehtävien automaattiseen hoitamiseen. Mikäli koet tarvitsevasi apua markkinoinnin automaatioon liittyvissä asioissa, käänny Menestystarinoiden puoleen. Meillä on pitkä kokemus markkinoinnin automaatiosta, ja halutessasi voimme ottaa tämän markkinointinne osa-alueen kokonaan hoidettavaksemme. Tekemisessä hyödynnämme HubSpot- ja ActiveCampaign-työkaluja.

Kiinnostaisiko sinua työskennellä tiimissämme? Ole meihin yhteydessä!

divider divider

Kiinnostaisiko sinua työskennellä tiimissämme? Ole meihin yhteydessä!

Haluaisitko jutella markkinoinnista?

Kerromme mielellämme, miten voimme edistää sinun liiketoimintaasi.

Ota yhteyttä
Laura Alho Laura Alho
Read more arrow
Laura Alho Laura Alho
Read more arrow
Laura Alho Laura Alho
Read more arrow