Menestystarinat logo
Markkinoinnin automaatio

Markkinoinnin automaatio

Markkinoinnin automaatio

Markkinoinnin automaatio

Jengi muuten ajattelee, että automaatio keittää aamukahvitkin toimistolla. Me sanotaan markkinoinnin automaation olevan myynnin työkalu. Moni automaatio saadaan ketterästi urille, mutta tuloksellisen toiminnan tekeminen vaatii useat aamukahvit. Aina täytyy pitää mielessä, että joku firman tiimistä pitäis ottaa automaatiohomma haltuun, kun siinä tehdään automaattisesti viestintää asiakkaille.

Jeesataan firmoja automaation tielle käyttäen Active Campaign -ohjelmaa. Ollaan muillakin tehty hommia, mutta uudet käyttöönotot tehdään sillä.

Ota yhteyttä arrow
Influencer-markkinointi

Empaattisuus

descriptionOlemme ylpeitä lämminhenkisestä työyhteisöstämme, joka mahdollistaa yksilöllisen kasvun. Annamme jokaisen tulla nähdyksi ja kuulluksi. Annamme suuren arvon työntekijöittemme vahvuuksille. 

Rohkeus

Turvallinen työyhteisömme rohkaisee kokeilemaan uutta ja kyseenalaistamaan totutun. Uskallamme ottaa riskejä mutta harkittuja sellaisia. Olemme valmiita tunnustamaan virheemme ja myös oppimaan niistä. 

Omanarvontunto

Tunnemme arvomme asiantuntijoina ja yrityksenä. Emme laske itsellemme asettamiamme vaatimuksia minkään tai kenenkään vuoksi.

Markkinoinnin automaatio

Markkinoinnin automaation keskeisenä ajatuksena on tarjota oikeanlaista sisältöä oikeanlaisille asiakkaille juuri oikealla hetkellä. Rutiinien automatisoinnin avulla vältytään myös suurelta määrältä käsin tehtävää työtä, ja oikein rakennettuna tämä voi nostaa yrityksen myynnin ennennäkemättömälle tasolle.

Markkinoinnin automaatiolla voidaan tuottaa henkilötason tunnistustietoa verkkosivujen kävijöistä ja automatisoida pisteytyksen perusteella yrityksen markkinointi- ja myyntitoimenpiteitä. Markkinoinnin automaation tavallisimpia tavoitteita ovat myynnin kasvattaminen, liidien hankkiminen ja resurssien säästäminen, ja sen teho perustuu potentiaalisten ostajien tunnistamiseen verkkosivun liikenteestä.

Tunnistetut kävijät voidaan kohdata personoidusti

Yksinkertaisimmillaan markkinoinnin automaation käynnistämiseen riittää, että verkkosivuille asennetaan maalipisteet, joiden avulla verkkosivuilla käyvät voidaan tunnistaa. Tunnistuksen jälkeen voiden kävijöiden verkkosivukäyttäytymistä alkaa seuraamaan, jotta saataisiin tietoa heidän kiinnostuksen kohteistaan ja tarpeistaan. Esimerkiksi kävijät, jotka viettävät paljon aikaa sisältösi parissa tai lataavat tarjoamaasi sisältöä, ovat suurella todennäköisellä kiinnostuneita tarjoamistasi tuotteista ja palveluista – ja ovat sinulle näin ollen kullan arvoisia.

Kävijän saavuttaessa tietyn pistetason voidaan häntä puhutella personoidusti esimerkiksi verkkosivustolla tai sähköpostiviestein. Tarkoituksena on siis auttaa ja tukea asiakasta hänen ostopolullaan automatisoiduin viestein ilman, että hänelle alettaisiin jo alkumetreillä kirjoittamaan henkilökohtaisia viestejä. Markkinoinnin automaatio mahdollistaa paremman asiakaskokemuksen, mutta kuitenkin yrityksen resursseja säästäen.

Tehokkuutta markkinoinnin automaatiolla

Markkinoinnin automaation tehokkuus perustuu oikea-aikaiseen ja personoituun viestintään sekä aikaa vievien työtehtävien automaattiseen hoitamiseen. Mikäli koet tarvitsevasi apua markkinoinnin automaatioon liittyvissä asioissa, käänny Menestystarinoiden puoleen. Meillä on pitkä kokemus markkinoinnin automaatiosta, ja halutessasi voimme ottaa tämän markkinointinne osa-alueen kokonaan hoidettavaksemme. Tekemisessä hyödynnämme HubSpot- ja ActiveCampaign-työkaluja.

Selvitetään markkinoinnin automaation hyödyt yrityksellesi, varaa tästä 15 minuutin keskusteluaika.

Tavallista fiksumpaa markkinointia.

divider divider

Tavallista fiksumpaa markkinointia.

Viritetään firmasi markkinointi kuntoon.

Selvitetään, mitkä pullonkaulat kannattaa korjata ensin.

Ota yhteys