Kuinka usein selaat Googlen hakutuloksia ensimmäistä sivua pidempään? Samaa sanoo yli 90 prosenttia Googlen käyttäjistä. Siksi yritykselle onkin tärkeää näkyä näiden ensimmäisten hakutulosten joukossa. Hakukoneoptimoinnin avulla pyritään nostamaan juuri sinun yrityksesi näiden ensimmäisten hakutulosten joukkoon.

Kun hakukonemarkkinoinnissa maksetaan siitä, että sijoitut hyville sijoituksille hakukoneissa, pyritään optimoinnissa siihen, että sivut nousevat automaattisesti mahdollisimman korkealle hakutuloksissa. Optimointi vaatii kuitenkin yleensä pitkäjänteistä työtä, jotta päästään parhaisiin tuloksiin. Alla on infoa siitä, miten pääset hakukonekävijöiden nähtäville silloin, kun se on kannattavaa.

Hakukoneoptimointi eli SEO 

SEO (=Search Engine Optimization) on monelle tuttu käsite ja sen tärkeys tiedetään. Moni haluaisi myös tietää, miten päästään Googlen hakutulosten ensimmäiselle sivulle ja tavoitetaan nuo 90 prosenttia käyttäjistä. Samalla halutaan huolehtia siitä, että hakukoneoptimointiin sijoitetuilla euroilla saavutetaan tavoiteltu tuotto. Meillä on toimivat työkalut oikeiden hakusanojen valintaan ja saavutettujen tulosten todentamiseen. 

  • Kartoitamme teille tärkeät hakusanat ja niille oikeat sanamuodot, joilla Googlen käyttäjät tekevät merkittävän määrän hakuja. 
  • Varmistamme, etteivät hakukoneoptimointiin valitut sanat esiinny jo Googlen tulosten ensimmäisellä sivulla, jotta vältämme väärien sanojen valitsemisen optimointiin. 
  • Kerromme teille, mikä on valittujen sanojen sijoitus SEO:n aloitushetkellä. Raportoinnit näyttävät valittujen sanojen kehityksen toimenpiteiden jälkeen.  Kehitystä voidaan seurata reaaliaikaisena koska tahansa. 
  • Raportoimme orgaanisen liikenteen kehitystä verraten hakukoneoptimoinnin aloitushetkeä nykyiseen tilanteeseen. Näin SEO:n vaikutusten konkreettinen hyöty voidaan analysoida. 

Hakukoneiden käytöstä Suomessa:

94 % suomalaisista hakukoneiden käyttäjistä löytää hakukoneista etsimänsä

93 % suomalaisista käyttää hakukoneita vähintään kerran viikossa

81 % suomalaisista luottaa hakutuloksiin

57 % suomalaisista erottaa hakumainokset luonnollisista tuloksista

41 % suomalaisista hakutulosten järjestys vaikuttaa ostopäätökseen

Tietolähde: European Commission Special Eurobarometer 447 6/2016

Haluatko kuulla lisää?