Uudelleenmarkkinointi, eli ReTargeting
Julkaistu maaliskuu 12, 2021
Uudelleenmarkkinointi, eli ReTargeting tarkoittaa mainontaa kohderyhmille, jotka ovat tehneet yhden tai useamman mitattavan toimenpiteen ostopolullaan.
Katso ja kuuntele autokauppaesimerkki allaolevalta videolta. Tekstitetyn videon kesto on 2min 30s.
Mihin uudelleenmarkkinointia käytetään
Uudelleenmarkkinoinnin käyttötarkoitukset ovat mainostajan mielikuvituksesta kiinni. Uudelleenmarkkinointimahdollisuutta tarjoavat alustat asettavat omia teknisiä rajoitteita. Yleensä uudelleenmarkkinointilistan koko täytyy olla vähintään 300-1000 henkilöä, jotta uudelleenmarkkinoinnin voi aloittaa.
Uudelleenmarkkinoinnissa käytettäviä mainoksia klikataan useammin. Tämä johtuu siitä, että tuttujen mainostajien mainokset koetaan luotettavammiksi, kuin tuntemattomien mainostajien mainokset.
Tyypillisimmät esimerkit uudelleenmarkkinoinnin käyttötarkoituksesta:
- Tunnettuuden kasvattaminen omassa ydinkohderyhmässä
- Kauppatapahtumien kasvattaminen verkkokaupassa, mm. jatkomyynti
- Prospektien palveminen eteenpäin ostopolulla (ylläoleva video)
- Yhdistelmäkohderyhmien laatiminen verkkosivujen vierailijoista
Missä uudelleenmarkkinointia voi tehdä
Lähes kaikki markkinointialustat tarjoavat tällä hetkellä uudelleenmarkkinointimahdollisuuden. Tässä esimerkkejä alustoista:
- Facebook ReTargeting
- Google ReMarketing
- LinkedIn ReTargeting
- TikTok ReTargeting
Googlen alusta on siitä käytännöllinen, että sen kautta pääsee kiinni erittäin suureen verkostoon, jossa uudelleenmarkkinointia voi tehdä mm.:
- Google Android mainosrahoitteisissa applikaatioissa
- Gmail -sähköpostissa
- Google Ads -hakusanamainoksissa
- Google Discover -applikaatiossa
- Google Display Network –bannerimainoksilla
- Youtube -videoissa (youtube -videon katselijoista voi myös tehdä omat kohderyhmät, perustuen videon sisältöön.)
Kysy lisää!
Älä jää yksin miettimään miten uudelleenmarkkinointia yrityksesi kannattaisi tehdä. Ota meidät mukaan suunnittelemaan, meillä on useiden vuosien kokemus uudelleenmarkkinoinnista. Ota yhteys tästä!
Lisää luettavaa:
- Kaikessa näkyvyydessä on tärkeää, että se luo kysyntää. Kilpailijoista erottuminen on avaintekijä kysynnän luomisessa.
- Lue kuinka verkkokaupalle saadaan lisää myyntiä.
- Yhteistyökumppanillamme WordStream:lla on hyvä tietopaketti Google ReMarketingista.