• Facebook -mainontaan käytettävän rahasumman odotetaan ylittävän 220 M€:a vuonna 2021 (Suomi).
    • Facebook -mainonnan osuus on 80%:a kaikesta SoMe -mainonnasta Suomessa
  • SoMe-mainontaan käytettävän rahasumman odotetaan olevan noin 278M€:a vuonna 2021 (Suomi).
Facebook- ja Some -mainonta
Facebook-mainonta on noin 80% koko Some-mainonnasta Suomessa

Sosiaalisen median käyttäjätiedot

Toisin, kuin voisi luulla, nuorimmat käyttäjät (18-24 vuotiaat) edustavat pienintä käyttäjäryhmää sosiaalisessa mediassa. Suurin käyttäjäryhmä on 25-34 vuotiaat.

Facebook- ja some -mainonta, ikäryhmät
Käyttäjät ikäryhmittäin

Sosiaalista mediaa käytetään kaikissa tuloluokissa. Käyttäjien tuloluokat jakaantuvat tasaisesti. Käyttäjistä yli 34%:a on hyvätuloisia.

Facebook -mainonta tavoittaa hyvätuloiset
Sosiaalisessa mediassa tavoitetaan ihmiset kaikissa tuloluokissa

Facebook -mainonnan osuus kaikesta SoMe -mainonnasta

Facebook on kaikista suurin sosiaalisen median alusta. Facebook-mainonta edustaa 80%:a kaikesta SoMe-mainonnasta (2019).

Facebook -mainonta on 80% some-mainonnasta
Facebook -mainonta edustaa 80%:a some-mainonnasta

Facebookin ja muiden SoMe -alustojen käyttäjämäärät

  2019 2020 2021 2022 2023 2024
Facebook 3.6 3.7 3.7 3.7 3.7 3.7
Instagram 1.7 1.9 2.0 2.2 2.4 2.6
LinkedIn 1.4 1.5 1.6 1.7 1.7 1.8
Pinterest 1.7 1.8 1.9 1.9 2.0 2.0
Snapchat 0.6 0.6 0.6 0.7 0.7 0.7
TikTok 1.5 1.7 1.8 1.8 1.8 1.8
Tumblr 0.3 0.2 0.1 0.1 0.0 0.0
Twitter 0.9 0.9 0.9 0.9 0.9 1.0
Vkontakte 0.1 0.1 0.1 0.1 0.1 0.1
Total 3.9 4.1 4.2 4.3 4.4 4.5
Lähde: Statista.com, luvut miljoonaa käyttäjää