Optimointi tuottaa kauppoja ja yhteydenottoja
Tavoite optimoinnilla on tuottaa myyntiä. Verkkosivuilla myynti tarkoittaa eri yrityksille erilaisia asioita. Verkkokauppiaalle myynti on tuotteen tilaus verkkosivuilta. Palveluita tuottavalle yritykselle myyntiä lähinnä oleva tavoite voi olla chat -keskustelu, tapaamisajan varaus tai yhteydenotto lomakkeen kautta (yleisnimi näille tapahtumille on konversio).
Jotta myynti verkkosivujen kautta saadaan kasvuun, on pitänyt taustalla tapahtua jo monta asiaa, joista seuraavassa lisää.
Hakukoneoptimointi kehittää asiakaskokemusta verkossa
Menestystarinat on erikoistunut verkkosivujen nopeuttamiseen. Teemme verkkosivujen nopeuttamista osana hakukoneoptimointia. Verkkosivun latausnopeudesta on tullut erittäin tärkeä yksityiskohta hakukoneoptimoinnissa ja Googlen indeksoinnin kannalta.
Tutkimusten mukaan verkkosivujen yhteydenottojen määrä ja myynnin määrä laskevat, mikäli sivulatausaika ylittää 1,6 s:n. Verkkosivujen poistumisprosentti nousee 32% mikäli sivulatausaika kasvaa 1 sekunnista 3 sekuntiin. (lähde: https://www.nngroup.com/articles/website-response-times/)
Nopeasti latautuvat verkkosivut parantavat siis asiakaskokemusta ja löytymistä Googlen hakutuloksissa.
Suosittelen olemaan Menestystarinoihin yhteydessä. Heillä on positiivista pöhinää, josta tykkään!
Sami Timmer, Pantherline Oy
Hakukoneoptimointi on osa sisältömarkkinointia
Ihmiset käyttävät Googlea löytääkseen ratkaisuja ja tietoa, sekä navigoidakseen sivujen välillä. Google on siis asiakkaan työkalu ostopolulla.
Loistavilta verkkosivuilta löytyy ratkaisuja ja tietoa nopeasti. Asiakkaat arvostavat verkkosivuja, joissa kerrotaan selkokielellä mitä yritys tekee ja mitä sen palveluilta voi odottaa. Hakukoneoptimointi ja sisältömarkkinointi sopivat siis erinomaisesti yhteen. Verkkosivuille tulisi tuottaa seo optimointia varten sisältöjä, jotka auttava asiakasta ratkaisemaan ongelmia. Kun yritys auttaa asiakkaitaan ratkomaan heidän ongelmiaan, niin yrityksen arvo ja luotettavuus kasvavat.
Hakukoneoptimointi nostaa kävijämääriä verkkosivuilla
Oikein tehtynä Google hakukoneoptimointi tuottaa useilla tavoilla lisää kävijöitä verkkosivuille:
- Hakutuloksista löytyviä osumia klikataan enemmän (klikkausten määrä)
- Hakutuloksia klikataan todennäköisemmin (korkeampi klikkausprosentti – CTR)
- Verkkosivut esiintyvät useammin Googlen hakutuloksissa (impression)
- Verkkosivu esiintyy korkeammalla hakutuloksissa (Average Position, keskisijainti)
- Hakukoneoptimoija luo strategian inbound -linkkien kasvattamiseksi, joka osaltaan tuo lisää kävijöitä sivuille
Tärkeimpien kilpailijoiden seuranta
Hakukoneoptimoinnissa aloitetaan myös aktiivinen kilpailijaseuranta. Menestystarinat seuraa asiakkailleen sekä liiketoiminnallisia kilpailijoita, että hakutuloskilpailijoita. Liiketoiminnalliset kilpailijat asettavat tason, joka tulisi ylittää ja hakutuloskilpailijat kertovat hakukoneen indeksoinnin muutoksista.
Tärkeimpien hakusanojen hakukoneoptimointi
Tyypillisesti seo optimointiin valitaan muutamia, tai muutama kymmenen tärkeintä hakusanaa, joiden sijoitusta seurataan erikseen Googlessa. Muutoin seurannassa keskitytään kokonaisuuden kehittämiseen.
Yhteenveto: Hakukoneoptimointi on yhtä paljon yksittäisen hakusanan optimointia, kuin koko asiakaskokemuksen optimointia verkkosivuilla.
Kun haluat kasvua liiketoimintaan hakukoneoptimoinnilla, pyydä tarjous
Menestystarinat on vuonna 2006 perustettu digimarkkinoinnin asiantuntijayritys. Tehtävämme on tuoda asiakkaillemme mitattavaa liiketoimintaa ja lisäarvoa markkinoinnin avulla.
Siirretään yrityksesi uudelle tasolle hakukoneissa, pyydä tarjous.