Markkinoinnin ulkoistaminen, 5 hyötyä

Markkinoinnin ulkoistaminen tarjoaa useita hyötyjä

Markkinointi vaatii nykypäivänä yhä monipuolisempaa osaamista. Digimarkkinoinnin kenttä on laaja, ja yhden ihmisen on vaikea ottaa sitä kokonaan haltuunsa. Moni yritys etsii sitä yhtä täydellistä markkinoinnin työntekijää, jolla on koko paletti hallussaan. Valitettavasti vain harva löytää etsimänsä.

Usein parempi vaihtoehto onkin ulkoistaa markkinointi asiantuntevalle kumppanille, joka kykenee tarjoamaan yritykselle parhaiten toimivat markkinoinnin palvelut. Tässä on viisi hyvää syytä ulkoistaa yrityksesi markkinointi.

1. Saat ulkoistetun markkinointipäällikön, joka koordinoi kaiken digimarkkinoinnin

Markkinointitoimisto pystyy hoitamaan yrityksesi koko digimarkkinoinnin. Sinun ei tarvitse huolehtia markkinoinnin koordinoinnista, sillä markkinointitoimisto tekee sen puolestasi. Pysyt toki koko ajan perillä markkinoinnin tuloksista, ehkä jopa paremmin kuin jos markkinointia hoitaisi talon oma markkinointipäällikkö.  Sopimuksiin kuuluu kattava raportointi kaikista toimenpiteistä ja niiden tuloksista.

2. Nimetyt asiantuntijat markkinoinnin eri osa-alueilla

Usein yritykset havittelevat markkinoinnin työntekijää, joka ottaisi markkinoinnin kokonaan haltuunsa. Yksi markkinoinnin ammattilainen harvoin osaa kaikkea tai on ainakaan huippuammattilainen jokaisella osa-alueella.

Digimarkkinointi myös kehittyy jatkuvasti. Uusia työkaluja tulee markkinoille ja esimerkiksi hakukoneoptimoinnin trendit muuttuvat. Työntekijän pitäisi siis pysyä jokaisen osa-alueen aallonharjalla samalla, kun hän hoitaa yrityksesi markkinointia. Käytännössä se on mahdotonta. Siksi markkinointi kannattaa ulkoistaa toimistolle, jossa sitä hoitaa useampi ammattilainen, joista jokainen on oman osa-alueensa osaaja.

Monissa yrityksissä kompastuskivenä markkinoinnin onnistumiselle on toimivat sisällöt. Lue blogistamme myös, miten varmistat, että sisällöntuotannon ulkoistaminen toimii.

3. Kustannukset voivat olla merkittävästi pienemmät, kuin talon oman työntekijän

Ulkoistaminen on ylivoimainen keino markkinoinnin kustannusten alentamiseksi. Kokoaikaisen työntekijän palkkaaminen tuottaa paljon kustannuksia, puhumattakaan kokonaisesta markkinointitiimistä. Maksettavaksi tulevat myös esimerkiksi työntekijöiden tarvitsemat laitteet ja muut välineet.

4. Kiinteä hinta ilman yllättäviä kuluja

Tehdessäsi sopimuksen markkinointitoimiston kanssa näet markkinoinnin kuukausittaisen hinnan. Sinun ei tarvitse pelätä ylimääräisiä kustannuksia ja yllättäviä kuluja.

5. Joustavat sopimusmallit

Ulkoistaessasi markkinoinnin sopimukseen voidaan räätälöidä juuri ne palvelut, jotka sopivat yrityksesi tarpeisiin. Myös sopimuksen kesto on päätettävissäsi. Markkinointia on myös helppo painottaa esimerkiksi yrityksellesi tärkeisiin ajankohtiin. Talon oman työntekijän palkka sen sijaan juoksee työmäärästä riippumatta.

Saavuta tavoitteesi ulkoistamalla markkinointi

Suunnittelemme ja toteutamme tavoitteidesi mukaisen markkinoinnin kokonaisuuden budjettisi mukaisesti. Yrityksesi tavoitteiden toteutuminen on meille tärkein onnistumisemme. Vastaamme mielellämme kaikkiin ulkoistukseen liittyviin kysymyksiisi.

Harkitsetko kumppania markkinointiin?

Lue lisää markkinoinnin ulkoistuspalvelustamme tai jätä yhteydenottopyyntö.

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp

Etsitkö lisää aiheeseen liittyviä viestejä?

TILAA UUTISKIRJE​

Rekisteröidy uutiskirjeeseemme saadaksesi viimeisimmät päivitykset.
Älä huoli, emme koskaan lähetä sinulle roskapostia