Google-markkinointi on yksi tehokkaimmista tavoista saada yrityksellesi näkyvyyttä verkossa. Se tarjoaa monipuolisia työkaluja yrityksille, jotka haluavat kasvattaa näkyvyyttään hakukoneissa ja saada enemmän liikennettä verkkosivuilleen.
Tehokkaampaa markkinointia koko ostopolulle
Moni ajattelee vieläkin, että Google -markkinointi on ainoastaan hakusanamainontaa.
Nykyaikainen Google-markkinointi mahdollistaa täydellisen ostopolun hallinnan potentiaaliselle ihanneasiakkaalle. Mahdollisuus on olemassa sekä B2B-, että B2C -markkinoinnissa. Google-markkinointi on kokonaisvaltaista markkinointia kohderyhmän kaikkiin ostopäätöksen vaiheisiin.
Google-markkinointi ostopolulle jaettuna
Ostopolun vaiheet voidaan jakaa seuraaviin vaiheisiin:
- Tietoisuus
- Kiinnostus ja tiedon haku
- Tarve
- Hankinta
- Täydennys- tai uudelleenhankinta
Google-markkinointiin on hyvä suunnitella jokaiseen ostopäätösvaiheeseen parhaiten sopivat mainospaikat ja sisällöt.
Onnistuneen suunnittelun taustalla on hyvä asiakastuntemus, sekä tietämys Google-markkinoinnin mahdollisuuksista. Menestystarinat käyttää asiakastuntemuksen hankkimiseen ostajaprofiilien laadintaa, jotta markkinointi saadaan varmasti rakennettua loppuasiakasta ajatellen.
Google-markkinointia voi nykyään tehdä seuraavissa mainospaikoissa:
- Google Ads -hakusanamainonta
- Google Display Network -bannerimainonta
- Gmail -mainonta Google-sähköpostissa
- Google Discover -mainonta Google -sovelluksessa
- Google Shopping -mainonta tuotemainoksilla mm. Googlen hakutuloksissa
- Youtube -videomainonta
- Google Play -mainonta Googlen applikaatiokaupassa
- Mobiiliapplikaatiomainonta Google Android -sovelluksissa
- Google My Business -paikallishakutuloksissa
Yllä olevia mainospaikkoja käytetään potentiaalisen asiakkaan ostopolun eri vaiheissa.
Google-markkinointi on kohdennettavissa seuraavilla tavoilla:
- Kohderyhmän demografisten tietojen perusteella (ikä, sukupuoli, sijainti)
- Hakusanan perusteella
- Ostoaikeiden perusteella
- Uudelleenmarkkinointina (ReTargeting / ReMarketing)
- Samankaltaiset ihmiset, kuin oma uudelleenmarkkinointiyleisö
- Omille yleisöille (Custom Audience)
- Googlen automaatiolla Smart -targeting
- Mainospaikan perusteella
- Aiheiden ja kiinnostuksen kohteiden perusteella
- Ja luonnollisesti ylläolevia voi yhdistellä omien tarkkaan rajattujen kohdeyleisöjen löytämiseksi
Saavuta tavoitteesi Google-markkinoinnin avulla
Google-markkinoinnin avulla yrityksen markkinointi on mahdollista hoitaa yhdeltä alustalta käsin. Huolehdimme puolestasi kaikki suunnittelua ja toteutusta vaativat työvaiheet ja voit nauttia työmme tuloksista. Meiltä kannattaa kysyä mitä vain Google-markkinointiin liittyen. Parhaimmillaan markkinointiasi voidaan kehittää ammattilaisen toimesta jopa budjettineutraalisti.
Harkitsetko uutta kumppania Google-markkinointiin?
Varaa tästä 15 minuutin keskusteluaika, tai ota yhteyttä Google-markkinoinnista, niin selvitetään kuinka voimme olla avuksi.